Kona Stinky för 7000...va tror ni??

Winge

Ny medlem
Tja..

Funderar på o köpa en killes Kona Stinky o köra DH me..han vill ha 7000 för den..deore skivor fram o bak, junior t framgaffel från 05 o lite annat smått o gått...ganska snällt körd säger han..har inte sett den än men va tror ni..kan va bra me en second opinion..kan d va ngt o lägga pengar på???

Ha d fint

Hej!

Jadu, jag kan inte mycket om dom och vilka prisklasser de finns i.
Men det låter ju som att det kan vara något. =)

/Roger

Tja..

Det e en -03 som jag funderar på...jag har kollat på nya stinky o coiler o gillar hojjen i sig som fan..stabil o jag får ett bra flow i den men jag vill inte gå o köpa grisen i säcken bara för att d e hyffsat billigt..ni hajar nog..

För 7000:- tycker jag att det låter som ett kap!

Det som du kan behöva byta är fjädern till bakdämparen, beroende på vad du/förre ägaren väger.

Är den i det skick som han säger så är det bara att handla, bara ramarna brukar gå för 3000-3500:- & jag har själv byggt ihop 2 hardtails och en fs från lös ram o billigt blir det inte...

Handla på bara!

Lycka till, Mikael

Mikael..uppskattar din input..jag hade nog tänkt byta bakfjäder som du säger d jag funderar lite på e hur JuniorT gaffeln fram står sig idag....borde ju inte va ngn fara o e ju inga jättepengar o fixa till en men ändå..

Lillbrorsan hade en JrT som reservgaffel när hans 888rc behövde renoveras o han tyckte att den var riktigt skön... Så det är säkert inga problem med den...

Sen tror jag att Frorre har blandat ihop det hela lite, tror knappast att Stinky 2-4 som är nån slags juniorhoj fanns redan -03...

Min åsikt står fast, om den är i schysst skick så handla på bara!

Köpte själv en -03 Santa Cruz Bullit i höstas, den är nu näst intill färdig efter byte av allt utom sadelstolpe, styre och bakväxel, men även om man köper prylarna begagnat lr billigt från Tyskland o England så blir det ändå mkt pengar till slut.

Mvh Mikael

Tillbaka
Topp