Kona - Varför Pedalogerna?

fullrulle

Ny medlem
Varför ska jag gå till Pedalogerna om jag ska köpa Kona?
Det skrivs mycket här om att de är så billiga på just Kona men enligt hemsidan så skiljer det bara 10:- från t.ex. Cykloteket.
Jag kan förstå att de har bättre service men kan de konkurera med livstids servicegaranti?
Har aldrig varit på Pedalogerna själv så jag undrar bara - nu när kompisen ska köpa just Kona.

/Manne.

Livstids garranti för att de ska få sälja dyra reservdelar till dig är kanske inte hoppa-jämfota-bra ?

om jag säger såhär:
går du till ica eller cykelbutik när du handlar cykelprylar?
ja misstänkte det.. gå till pedalogerna.

att prata med de anställda på cykloteket (finns något enstaka undantag) är som att prata med ica personalen, dvs de har noll koll.

Dyrotekets livstids servicegaranti är inte så mycket att ha egentligen. Det handlar om sådan service som en intresserad cyklist ändå behöver kunna klara av själv (eller låta några duktiga kamrater sköta).

Däremot tror jag att det är jättebra för dom som pendlar på en standardcykel maj-september, vilket verkar vara Cyklotekets huvudsakliga målgrupp.

Hej

jag köpte en Hoss hos pedalogerna förra året. Mycket nöjd med dem så jag passar på att göra lite reklam för dem. Har haft tre ekerbrott på bakhjulet under säsongen som de lagat (inkl riktning) utan att jag betalt ett öre. Nu senast bytte de dessutom alla ekrar mot bättre ekrar (hoppas jag). Även det gratis.

MVH

Daniel

Jo det var det jag tänkte...
...men då håller inte argumentet att de ska vara billigare på Kona.
(visserligen tycker inte jag det är det avgörande om det inte rör sig om stora stålar).

Alltså: Pedalogerna kan MTB's bättre och är gladare än tex. Cykloteket...men de är inte billigare.
Var det så det var?

/m.

Vad är det som är viktigt för dig, är det inköpspriset?

Vad värderar du och vad ser du som viktigt i framtida kontakter med cykelbutiken? Fundera på det, titta i butiksrescensionerna och prata med butikerna.

Jag vet vilken jag skulle välja men jag tycker du borde bilda dig en egen uppfattning.

- jag har köpt en Kona på cykloteket och en på pedalogerna, båda har livstidsgaranti, men av någon anledning så får man enormt mycket mer på pedalogerna i den servicen.

- dom har bra koll på sakerna

- saker som att dom fixar och donar med cyklar som inte ens dom har sålt (anderskis explosif exempelvis) tycker jag visar att dom verkligen ger mer än dom behöver

- jag ville ha ett extra lager styrlinda på min räser, då satte miche på en helt ny styrlinda och sen när jag skulle betala så sa han, -äsch, kör med det där och kolla hur det funkar så fixar vi det sen isf. nu e en styrlinda inte så dyr, men det visar att dom inte bara är ute efter att sälja saker utan är ute efter att få nöjda kunder.

nu e jag partisk då jag köper allt där, men det gör jag oxå av en anledning... skulle kunna köpa saker från CRC och sen vänta i 6 månader för att se om jag får sakerna, men jag prioriterar aandra saker och kommer aldrig att byta butik som det ser ut nu.

Bra! Nu har jag lockat ut allt om Pedalogerna ur er.
Även jag är häpen över att Cykloteket har så fasansfullt dålig service (inte alla) generellt. Knappt att de tittar på en när man kommer in i butiken. De verkar mest upptagna med annat.
Det verkar som jag starkt kan rekommendera Pedalogerna för polarn'.

/m.

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> det kan du med säkerhet göra. det sätter jag
> bigmollos DeRosa på!!
>

Oj oj oj! Det var inte lite det. :)
/J

vad e det man ska serva? allt går ju o meka själv o delar från tyskland blir så sjukt mycket billigare än cykloteket. det e kul o meka!

Tillbaka
Topp