Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tjoho jag har precis köpt min första mtb och fick med dessa grejer. Snälla hjälp mig och förklara hur jag ska använda dem! De vita lapparna har jag förstått är nån sorts ramskydd, men var ska jag egentligen sätta dem? Och vad är den orangea grejen förnåt?
jojjesthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> Du sätter lapparna där wirar skaver mot ramen
> för att slippa att det ska slita ner lacken.
>
> Den orangea grejen sätter du mellan
> bromsklossarna för att förhindra dom att pressas
> ihop då du har tagit av ett hjul och råkar
> trycka på bromsen.
Full poäng på båda frågor, välkommen ut ur buren :)
OK, tack för svar!
Ska man ha med sig den orangea jämt o ständigt då, ifall man får punka på en runda och behöver lossa hjulet? den kommer jag ju tappa bort inom en vecka...
Inget som du behöver ha med. tryck bara inte på bromsen då du tagit av hjulet vid ev punktering.
Kan vara bra att ha då man tex lossat ett hjul och lagt in cykeln i bilen då risk finns att bromshandtaget kan tryckas in vid hantering eller utav att annan packning kommer åt handtaget. Eller om man av någon anledning har bromsarna avmonterade utan en skiva mellan klossarna
Mnjae det är snarare för mer omfattande transport, tex när du mekar isär den för att lasta i bilen när du åker på semester. Då är det trist om ungens ryggsäck med serietidningar ligger och pressar mot bromshandtaget och kolvarna trycks ihop.
greblleM skrev:
-------------------------------------------------------
> Mnjae det är snarare för mer omfattande
> transport, tex när du mekar isär den för att
> lasta i bilen när du åker på semester. Då är
> det trist om ungens ryggsäck med serietidningar
> ligger och pressar mot bromshandtaget och kolvarna
> trycks ihop.
Vilket är lika med problem :-) (Eftersom det inte var skrivet)