Konvertera till 1/10

Konvertera till 1/10
Hallå

Ja cyklar på en Specialized stupjumfer fsr Comp och har lite funderingar på att ta bort en klinga i fram e detta möjligt och e de klokt att göra detta?..
Jag tycker att den lilla klingan inte gör mig någon nytta används bara nån enstaka gång..då utväxling på den inte passar till nått vettig...

E lite osäker på vad för klinga jag ska ha.. men funderar på en 36a och behöver jag spacers för att få en bra kedje linje osv...

Konvertera till 1/10
36 fram kan nog vara lite tufft om du inte kör mycket grusväg eller har väldigt starka lågkadensben.

30,32,34 fram med 11-36 är nog vanligare om man pratar skogscykling. 32 är nog för många bästa kompromissen.

Konvertera till 1/10
Hillpassion sa:
Hallå

Ja cyklar på en Specialized stupjumfer fsr Comp och har lite funderingar på att ta bort en klinga i fram e detta möjligt och e de klokt att göra detta?..
Jag tycker att den lilla klingan inte gör mig någon nytta används bara nån enstaka gång..då utväxling på den inte passar till nått vettig...

E lite osäker på vad för klinga jag ska ha.. men funderar på en 36a och behöver jag spacers för att få en bra kedje linje osv...
Jag ska själv göra samma sak fast jag ska sätta på en 34t. Jag har rätt starka ben och klarar att runt mig på min nuvarande 38t här runt Göteborg ganska så bra så tyckte att en 34t blir en bra kompromiss. Min klinga borde komma imorgon eller tisdag så kommer nog hinna byta den i veckan.

Konvertera till 1/10
Hillpassion sa:
Jag tycker att den lilla klingan inte gör mig någon nytta används bara nån enstaka gång..då utväxling på den inte passar till nått vettig.../quote]
Se det inte som ett problem utan se det som en möjlighet :-)
Du kan ju gå upp i storlek på båda klingorna (42/28? och lite tätare bat?) och få lite mer fart i skog och mark...
(Om man nu tycker det är kul att köra fort :-) Fast då kanske det inte är riktigt rätt hoj :-) )

Konvertera till 1/10
orka skapa ny tråd. Har en rockhopper 2008 på vilken det satt en kassett märk "cs hg40 aw" shimano 8s går det att få dit en 11-36, 10s kasett eller måste jag byta body och grejer? Har sökt men inte funnit svar. Tack på förhand.

Konvertera till 1/10
Går också i tankarna att byta från 2x10 till 1x10.
Går det att bara smälla på en klinga i fram och ev spacers utan att behöva göra fler ändringar?
Sen funderade jag även på ifall man vill skifta klingan i fram om det går utan att byta kedja?

Tillbaka
Topp