Köp av cykelkläder

Köp av cykelkläder
Vad är en rimlig peng för dig?
Många här använder, eller skriver åtminstone på nätet om att använder;
eller

Köp av cykelkläder
Vad är en rimlig peng för dig?
Många här använder, eller skriver åtminstone på nätet om att använder;
eller
+1

Lägger till https://www.craftsportswear.com/

Köp av cykelkläder
Alla priser som inte är orimliga, skulle jag tro. Jag som är rik som ett troll vill hellre ha bra grejor än billiga. Men nog har man gått på pumpen många gånger, när man sett en fin färgbild och ett lågt pris. Varor från Newline, BBB, Tec och kanske nåt firmamärke till sorteras bort direkt numera. ...Rogelli också.

Köp av cykelkläder
Tack för svar.

Rimligt är ju subjektivt såklart. Googlade lite och hitta bib-shorts för 1500 vilket jag tycker är på tok för dyrt.

Men, DHB är prisvärt alltså??

DHB gör bra bibs, kolla dock recentionerna på aktuell modell då vissa av deras billigaste är väldigt tunna och kan vara svåra att trivas i. De har (hadde?) några flossade 3/4 långa som var riktigt bra höst/vinter bibs. Men som sagt, de har haft många olika modeller vilka varit rejält olika så att bara säga att DHB är bra bibs är att förenkla världen lite, men de har bra produkter!

Har du vägarna förbi gekås eller lidel så kolla gärna där - det är användbara produkter till rimliga pengar.

Köp av cykelkläder
Själv köpte jag Gore C5 bib för ungefär 800kr på Bike24.
Köpte ett par likadana förra året på Länna Sport för ungefär lika mycket.
XXL har långbenta Gore som jag köpte i höstas för 900 även de prisvärda och bekväma.

Köp av cykelkläder
Sedan får man ju valuta för pengarna. 1500kr är mycket och grånsen går kanske tidigare men om man ska cykla mer än 2 timmar (jag kör gärna minst 6 timmar om jag kan) är det mer värt att ha sköna bibs än snabbast hjul/mest aero cykel :)

Köp av cykelkläder
Ekoi, Galibier, DBh(wiggle), XXl, Mantel, sportpursuit, har en Lidltröja som faktiskt är riktigt skön, men det såg ni mig inte skriva. Trimtex cykelklubbskläder är inte billigast men prisvärda. Umara sportsclub byter till Biorace så det blir intressant. AXA kör på trimtex. Bägge sista är gratis att vara med i.

Köp av cykelkläder
Trimtex kan jag hålla med om. Assos felar sällan, men kostar därefter. Pearl Izumis vinterbibs är toppen, (Amfib). Biemmes grejor är suveräna men deras såväl som Castellis och Sportfuls(tveksamma) och Mavic, har eller hade en annan storlekstabell än vi nordbor har. Man ska inte översätta direkt i alla fall. Köper man de dyrare grejorna där får man hålla i åminne att de är tänkta för tävlingscyklister, som oftast har mer lår och mindre armar än vanligt folk.

Köp av cykelkläder
Ramlade över detta https://neoprocycling.eu/
Om kläderna är bra eller vad som kan tillkomma har jag inte en susning men priserna ser hyggliga ut, i euro.

(Jag volonterar och har beställd en tröja o ett par bibs. En får se hur det blir, hittade hyggliga recensioner)

Senast ändrad:
Köp av cykelkläder
Ramlade över detta https://neoprocycling.eu/
Om kläderna är bra eller vad som kan tillkomma har jag inte en susning men priserna ser hyggliga ut, i euro.

(Jag volonterar och har beställd en tröja o ett par bibs. En får se hur det blir, hittade hyggliga recensioner)
Då var de här, tog ett par veckor.
Skickas från nåt lager i EU så inget tillkommer.
Verkar hyggliga i kvaliten, blöjan ser bra ut, storlekarna är väl närmast slim.
Tunna tyger för sommarbruk så det får väl vänta lite att testa på riktigt :-)

Bilagor

• 20210329_120732.jpg
    20210329_120732.jpg
    569.9 KB · Besök: 91
  • 20210329_123511.jpg
    20210329_123511.jpg
    702 KB · Besök: 94
Tillbaka
Topp