Köp av racer med campagnolo

Charlie.s

Ny medlem
Har provat en racer denna veckan och blev såld direkt.... Så nu är jag på jakt efter en, men hade helt köpt en av fjolårets model med campa centaur eller chorus i storlek 55, någon som kanske har några åsikter eller tips, har varit inne på blocket men där värkar de inte heller finnas så mycke och sen så har jag inte bestämt mig för om jag ska ha carbon eller alu ram... Tyvär så har man begränsad budget så därför är jag på jakt efter fjolåretsmodel för att komma ner i pris...

En begagnad aluminiumram av god kvalité finns det gott om. Hör runt lite på K&S eller ebay. En Chorus/Centaur-grupp från 2006/2007 finns över hos de flesta handlare och internetbutiker i Europa. Sen är det väl bara att bygga din egen racer. Blir roligast så enligt mig. Lite mer nära hjärtat att ha byggt något själv. Dessutom köper man (förhoppningsvis) rätt saker redan från början och slipper uppgradera bara för att något nytt fint finns på marknaden.

Battaglin, Spider Carbon, Campagnolo Centaur 12895 kr på cyclecomponents

Nån som vet fler hojjar som har Centaur som ligger ungefär samma prisspann?

/Henrik

Jag vill först och främst tacka alla som har sent mig tips om cyklar och äntligen har jag köpt en racer, jag antar att alla är nyfikna på vad de blev för någon, jo, de blev en Columbus san leo med Centaur utrustning rakt egenom och ett par Vento hjul och jag måste säga att jag är jättenöjd me cykeln, tur att de finns begagnat marknad för sånt, och hitta en oanvänd, de är ännu bättre....;-) Första dan blev de en lite lätt runda på drygt 5 mil kring Olofström, bara för att prova så att allt är i ordning, och gud va nöjd jag är, Tack än än gång....!!!

Tillbaka
Topp