köp från Ben's cycle & fitness?

• Trådstartare Trådstartare jojomensan
  • Start datum Start datum
J

jojomensan

Guest
Hej.

Jag funderar på om det är nån av er nördar som har haft att göra med http://www.benscycle.net/ ?
De har en del prylar där som jag känner saknas i min tillvaro...
Min fråga är väl om det nu är så att nån har beställt därifrån hur fungerade det med frakt, vad kostade det och hur lång tid tog det?

Hejdå.

Det funkar. Har köpt därifrån två gånger. De är mycket trevliga och pålitliga. Ett tips är att ringa om du känner dig bekväm med din engelska. Det går mycket snabbare och du får raka besked. De kan få tag i det mesta om du frågar fast då får du vänta lite längre men det kan det vara värt. Mina grejer har tagit exakt 1 vecka att komma fram när de fanns lagerförda.

Har handlat hos de också via deras e-bay butik. Ruskigt snabba leveranser och bra priser. Tänk på om du köper flera småsaker kan det vara värt att dela på de så att du kör flera paket så att varje pakets deklarerade värde hamnar under 500 pix. Såna småsummor brukar inte tullen direkt bry sig om.

/C

Tack för svaren!

Det verkar ju som sagt gå snabbt som ögat att få grejjorna levererade, men var det nån som hade koll på vad det kostade i frakt?

glitch: du det var en klurig ide, det ska jag nog göra.
Men då blir det väl flera summor för frakt inte sant?

Fungerade bra den gången jag beställde...säg till så skriver det ner värdet på paketet & bockar i "gift",dela upp grejerna i olika paketet låter bara jobbigt.

jojomensan skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för svaren!
>
> Det verkar ju som sagt gå snabbt som ögat att
> få grejjorna levererade, men var det nån som
> hade koll på vad det kostade i frakt?
>
> glitch: du det var en klurig ide, det ska jag nog
> göra.
> Men då blir det väl flera summor för frakt inte
> sant?

Jovisst, troligtis får du slanta extra för frakten men är det smågrejer handlar ofta om brevfrakt och då är den ofta lägre än vad du hade fått tulla/lägga på i moms. Som jag förstått det så klumpar de ju ihop det totala varuvärdet så har du köpt grejer för 1000:- så åker du på moms och tull på det. Splittar du på grejerna så kanske du får lägga 70:- extra för frakten men slipper moms och tull helt. (Troligtvis)

/C

Har handlat av dem 2 ggr nu och är helnöjd. Första gången ett par Rithey WCS racernav från deras Ebaystore.
Den här gången blev det ett par Velocity Synergy OC fälgar för den blivande 29ern (dock inte via deras Ebaystore utan genom mailkontakt med dem direkt).
P1010025.JPG ht=544

P1010027.JPG ht=544

P1010031.JPG ht=544

Båda gångerna gick det snabbt och smidigt. 7 dagar tog naven och 10 dagar för fälgarna.

edit: ursäkta den halvdana bildkvalitén
~K

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp