Köpa cykel från Cyclecomponents - är det en bra idé?

Hej,

Har hittat en spännande lvghoj på cyclecomponents.se jag undrar hur de är att handla cykel ifrån. Jag har beställt lite andra prylar där ifrån och det har varit ok men vissa förseningar. De har ganska korta leveranstider vissa cyklar kan man få på 2 - 5 dar. Vissa Battaglincyklar står det "för omgående leverans på". Kan man lita på det? Är de duktiga på att vägleda gällande storlekar? Har hört mycket skrämamnde historier om försenade cyklar från postorderleverantörer (Canyon m.fl) jag vill ju ha cykeln i sommar och inte som julklapp? Eller ska man ta det säkra för det osäkra och köpa en lagercykel från Cykelcity/Cykloteket eller ECI? Någon med positiva eller negativa historier om cyclecomponents.se?

Jag har inte handlat nån cykel från dem men jag skulle lita på att de håller vad de säger. Om du har möjlighet så kan du ju åka förbi Karlstad där de håller till.

De brukar hålla de levtider som står och när de väll gör bort sig brukar de vara smarta och trevliga nog att fixa till det.

Har handlat en del från CC, dock ingen hel cykel, endast komponenter. Inga problem. En gång hade man glömt att lägga med en cykeldator i försändelsen, men efter mailförfrågan kom den pronto utan tjafs. Rekommenderas.

Ring dem! De har aldrig ljugit för mig angående leveranstider och leveransmöjligheter, även när det dragit ut ordentligt.

geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Ring dem! De har aldrig ljugit för mig angående
> leveranstider och leveransmöjligheter, även när
> det dragit ut ordentligt.

Verkar vara bara positiva omdömmen, ingen som har någon dålig erfarenhet.

De har bara öppet till klockan 12 så det får bli ett samtal imorgon istället. Men det kanske är semestertider även i Karlstad ;-)Kul med snabba svar i tråden!

Dåliga erfarenheter och dåliga erfarenheter... Min beställning låg och draggade i en dryg vecka utan att nå't hände. När jag skickade ett mail fick jag veta att en av artiklarna var slut hos leverantör. Den plockades bort från ordern, resten skickades samma dag och jag fick tillgodokvitto på fraktkostnaden.
Visst var det kasst att jag inte hörde nå't om förseningen, men när det väl påpekades så ordnades allting snabbt. Mer kan man inte begära.

Jag har troligtvis varit (är) en av de mest jobbiga kunde CC har. Men de hjälper mig alltid oavsett om det gäller reklamationer, makuleringar eller annat. (Ibland skäms jag nästan). Vad gäller storlekar på kläder/cyklar så tror jag att de förlitar sig på sina leverantörer vilket både är på gott och ont. Om du undrar över lagersaldo så skulle jag ringa dem för att vara 100. //z0lid

deras låga priser torde, delvis, bero på att de har i princip inget i eget lager. De ggr jag beställt därifrån har tagit mellan 3-6 veckor, mot angivna 2-4 dagar.

Solskenscyklist skrev:
> Hej,
>
> Har hittat en spännande lvghoj på
> cyclecomponents.se jag undrar hur de är att
> handla cykel ifrån. Jag har beställt lite andra
> prylar där ifrån och det har varit ok men vissa
> förseningar. De har ganska korta leveranstider
> vissa cyklar kan man få på 2 - 5 dar. Vissa
> Battaglincyklar står det "för omgående leverans
> på". Kan man lita på det? Är de duktiga på att
> vägleda gällande storlekar? Har hört mycket
> skrämamnde historier om försenade cyklar från
> postorderleverantörer (Canyon m.fl) jag vill ju
> ha cykeln i sommar och inte som julklapp? Eller
> ska man ta det säkra för det osäkra och köpa
> en lagercykel från Cykelcity/Cykloteket eller
> ECI? Någon med positiva eller negativa historier
> om cyclecomponents.se?

Imponerande. Det är mycket sällan man ser någon skriva/säga det här uttrycket korrekt, men här har vi en!

Jag har bara bra erfarenheter från CC.
Och står det "För omgående leverans" så finns cykeln färdigmonterad och klar. MAO skickas dagen efter beställningen eller ev samma dag beroende på när orden läggs och hur högt tryck de har på ordrarna.

Oskar skrev:
> Solskenscyklist skrev:
> --------------------------------------------------
> > ha cykeln i sommar och inte som julklapp? Eller
> > ska man ta det säkra för det osäkra och
> köpa
> > en lagercykel från Cykelcity/Cykloteket eller
> > ECI? Någon med positiva eller negativa
> historier
> > om cyclecomponents.se?
>
>
> Imponerande. Det är mycket sällan man ser någon
> skriva/säga det här uttrycket korrekt, men här
> har vi en!

imponerande? vet inte riktigt om jag håller med... :-)
http://www.spraknamnden.se/sprakladan/ShowSearch.aspx?id=id=23566;objekttyp=lan

Tror att det blir som julklapp om du ska köpa från cc. Själv lyckades de inte leverera ett par
sketna däck på 1! månad och fick aldrig något besked om när de eventuellt skulle dyka upp. Hävde
köpet naturligtvis!

NAr jag bytte cykel vid köp från Cyclecomponents pga av deras leverantör hade iyaliensk industrisemester (Full-Dynamix) så valde jag en annan färg som hade status "omgående leverans". Det tog en dag från Karlstad till Stockholm så omgående betyder hämta ut dagen efter :-) T

Cyclecomponents är kanon att ha och göra med, snabba och trevliga, enligt mina erfarenheter
bör det inte bli några problem.

Ok, låter övervägande positivt. (Gällande köp av cykel;-) syntaxanalys tror jag det finns mer fokuserade forum för när jag vill grotta ner mig i det...)

Jag inbillar mig att man får bättre service när man lämnar in en cykel för service/reparation om man köpt cykeln i butiken. Det räcker för mig (som inte gärna mekar själv) som argument för att köpa cykeln i butik.

Supertramp skrev:
> Jag inbillar mig att man får bättre service när
> man lämnar in en cykel för service/reparation om
> man köpt cykeln i butiken. Det räcker för mig
> (som inte gärna mekar själv) som argument för
> att köpa cykeln i butik.

Det tål att tänka på också. Varför är världen så full av beslut :-)Tycker ECI verkar vara en bra lösning, de har en del intressanta cyklar hemma.

Cyclecomponents levererar och servar via Repairshop. Kan de hantera "fin"-cyklar. På hemsidan skriver dom att deras sammarbetspartners är COOP och Biltema....

Några butiker erbjuder "livstids servicegaranti" vilket när man läser det finstilta betyder justering av växlar och bromsar. Så långt kan även jag mecka själv.

Förr hade de ju inte särskilt mycket prylar i eget lager men för några år sen så lagerför de saker själva och det brukar gå fort-fort när man beställer.

Tillbaka
Topp