Köpa cykel i Kina? Äkta vara eller fejk?

carlb2138

Ny medlem
Hej!
ÄR på god väg att falla för frestelsen men vet inte om jag vågar.
Hittade denna sida med hundratals till synes finfina cyklar till vrakpriser men magkänslan varnar.
Någon som vet om detta är "äkta" cyklar dvs, samma som sälja här i butik?
Ta en titt på länken nedan, bara ett av många exempel på drömcyklar som säljs där.

Tacksam för inspel och tips / trix

http://winall.en.alibaba.com/search/product?IndexArea=product_en&SearchText=specialized+s-works

Chattade med en kines och kan alltså få loss en 2011 Specialized S-Works Carbon med SRAM XX componenter för 12.000 SEK....

Om dom är "äkta" eller inte är nog inte frågan. Frågan är nog om du ens ser röken av någon cykel när du betalat.

Du bör nog börja med att budgetera för 40% i tull. Sen är det dags att fundera över riskerna med om det är fejk eller inte.

JT skrev:
-------------------------------------------------------
> Om dom är "äkta" eller inte är nog inte
> frågan. Frågan är nog om du ens ser röken av
> någon cykel när du betalat.

Ja, det är sant. LÅter det för bra för att vara sant är det tyvärr oftast det.....

Håller drömmen vid liv ett litet tag till och undrar fortfarande om någon har testat att handla?

hahaha..

god jul!

sätt in pengarna på mitt konto istället så får du en påse godis att trösta dig med när cykeln inte dyker upp.

alibaba och rövarna..

//K

rularn skrev:
> Har inte folk köpt ramar från alibaba med gott
> resultat?

Både ja & nej. Svårt att hitta en bra säljare. Lättare att hitta dåliga. Googla lite :D

rularn skrev:
> resultat?

Det beror ju på vem man handlar av på alibaba. Alibaba är bara en sorts kinesisk ebay för företag.

Om man kunde göra bra och säkra klipp så är jag övertygad om att någon privatperson skulle starta upp import i liten skala och för en blygsam vinst på någon tusenlapp per hoj stå som mellanhand och konkurrera ut de stora handlarna.

Ok jag har hört tillräckligt. Skiter i det och sparar vidare till en Svensksåld.

Om det dock är så att nån kan tipsa om en seriös handlare så hör av er!

Alla ramar görs ju i asien så att några "läcker" ut på asiatiska marknaden är ju inte helt otroligt.

Jo men Specialized tillverkas i TW, det är ganska ovanligt att de då tar vägen över Kina pga tullreglerna.

kinashopping innebär ofta problem. Skulle rekommendera nåt som har gott rykte istället för nåt helt oprövat
Beställt elprylar billigt som skickats relativt problemfritt(seg kundtjänst) från shenzen, ingen tull eller moms. Bara rakt in på gården

Kan inte låta bli men när jag läste om Alibaba, så kom jag att tänka på varför Alibaba alltid har slut på toapapper?

Alibaba och de 40 rövarna;-)
(drumroll..runkapådass)

om du ska handla från alibaba kan du åtminstonde se till så dom har några års "gold supplier" det ska visst vara nån sorts "kvalitetsmärkning" av säljaren. Jag handlade fulkines från dengfu/greatkeen via alibaba och det gick supersmidigt så allt på alibaba är ju inte lurendrejeri

haa

Jag frågade vad en scott 29er pro carbon kostade:

Fick rätt snabbt svar:

Here are the Promotional Price for you :

Scott Scale 29 Pro Moutain Bike : $980

We supply a good discount ,we offer a discount of 8% off for 3 units ,and 28% off for 5 units , the price including the shipping cost and insurance fee ,more buy more discount ,thanks !

3) Delivery Time : 3-5 Days

inte dåligt ;)

rularn skrev:
> resultat?

sen äre ju även lite skillnad på att köpa en "kina ram", alltså en "noname" till bra rpsi, o att fynda en märkeshoj för tyå halva mot vad den kostar i alla andra butiker man kollar

Bilagor

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    75.2 KB · Besök: 35
Det är inte så att Lily tror att du är ute efter nakenbilder på henne/personalen? :-)

Hehe, Tarmac SL3 med Wheel Size 26

Senast redigerad av en moderator:
Grym service att ha folk som sitter på msn mitt i natten och svarar på kundfrågor (gissar att konversationen skedde ungefär då du postade)

http://ask.alibaba.com/Q/800348834-Has-any-one-used-this-company.html
Ta företag som skött sig bra, börja sälja massa nya prylar prissatta under alla konkurrenter (från kläder -> cykel&mc), casha in.
Vi hade ju kameraexperten här i landet för snart ett år sedan som gjorde en likadan manöver.

Tillbaka
Topp