Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sixten Fors sa:Vi kanske har en vinnare i Cube Race One 16" årsmodell 2016 för 923 EUR! Borde bli ca 9250 kr inkl frakt och vxlkurs.
Prisvärd, funktionellt mycket bra, stryktålig och hållbar, smått överviktig. Färgsättningen kanske inte är speciellt upplyftande, om det går att leva med är individuellt. Bild i full storlek: https://www.cube.eu/media_ftp/BIKE_Bilder_2016/705000/705000_zoom.jpg
PdlS sa:PKJoacim sa:Vi provade både plattisar och spd på våra första cyklar och båda gillade plattisar bäst.
Plattisar? Spd? ;)
PdlS sa:PKJoacim sa:Vi provade både plattisar och spd på våra första cyklar och båda gillade plattisar bäst.
Plattisar? Spd? ;)
Sixten Fors sa:Och varför jag hamnade på just Grand Canyon Wmn AL SLX 9.9:
AL 3.9: För tung med 13,4 kg, inte många rätt i övrigt heller
AL 4.9: För tung med 13,1 kg, 70° gaffel, Deore 3x10 - vill gärna ha 2x
AL 5.9: För tung med 12,8 kg, 70° gaffel, Deore 3x10 - vill gärna ha 2x
AL 6.9: Ok med 11,5 kg, 70° gaffel, 29" hjul i stl S
AL 7.9: Ok med 11,4 kg, 70° gaffel, 29" hjul i stl S, bra med Deore 2x10
AL 8.9: Ok med 11,6 kg, bra 68,5° gaffel, bra 27,5" hjul i stl S, bra med XT/SLX 2x11, ej dammodell, 13700kr
AL 9.9: Bra med 10,7 kg, bra 68,5° gaffel, bra 27,5" hjul i stl S, bra med XT 2x11, dammodell, 14700kr
PdlS sa:Just nu lutar det åt att Radon cykeln kan bli vinnaren. Den tilltalar mig utseendemässigt och färgmässigt samt att den ligger inom den ekonomiska ramen. Visst det är inte mycket att höja med 2000kr och få en bättre cykel men glöm inte att jag hade först tänkt mig en cykel för runt 4000 kr ;). Så därifrån är skillnaden betydligt större.
Jeppe_E sa:PdlS sa:Just nu lutar det åt att Radon cykeln kan bli vinnaren. Den tilltalar mig utseendemässigt och färgmässigt samt att den ligger inom den ekonomiska ramen. Visst det är inte mycket att höja med 2000kr och få en bättre cykel men glöm inte att jag hade först tänkt mig en cykel för runt 4000 kr ;). Så därifrån är skillnaden betydligt större.
Toppen! Bra beslut. En cyklel som man tycker ser snygg ut och har lite bättre komponeneter än basmodellerna kommer att ge dig ett stort leende på dina läppar när du cyklar. Glöm inte hjälmen.
Min anledning till det helt meningslösa inlägget var flera:Jeppe_E sa:"Ett fö. helt meningslöst inlägg i debatten som inte tillför någon som helst kunskap till TS. Thanks for notning :-)"
Eftersom TS omöjligen kan relatera till varken gaffelvinkel, hjulstorlek eller komponentnivå.
PdlS sa:Självklart kommer jag återkomma med frågor och fortsätta att läsa bland trådar. Gissar att det kommer att dyka upp en hel del frågor, sedan måste jag också ta reda på vart i Västerås man kan cykla då jag förstått att det inte är tillåtet att cykla överallt.
Som den veliga person jag är så är det nu för mig att ta beslut och sedan bara att invänta våren ;)
PdlS sa:Självklart kommer jag återkomma med frågor och fortsätta att läsa bland trådar. Gissar att det kommer att dyka upp en hel del frågor, sedan måste jag också ta reda på vart i Västerås man kan cykla då jag förstått att det inte är tillåtet att cykla överallt.
Som den veliga person jag är så är det nu för mig att ta beslut och sedan bara att invänta våren ;)
PKJoacim sa:Hur går det, har du vågat klicka på köpknappen?