Köpa cykelkläder i Stockholm?

jeccou

Ny medlem
Hösten är över oss och det börjar bli dags att byta ut träningsjackan, shortsen och sommarhandskarna mot nåt vettigare. Jag har varit till båda Cykel city och Cykloteket, men jösses vad svårt det är att hitta nåt som passar i modell, storlek, färg och pris! Reorna var rena skämten, men inte ens i ordinariesortimentet ser det mycket bättre ut. Hittills har jag alltså inte lyckats få åt mig varesig skaljacka, handskar eller långbyxor.

Så, frågan är om jag har gått till fel butiker, eller om den hemska sanningen är att man måste vända sig till Tyskland eller England för att få hjälp. Nån som har nåt tips? Var köper ni era cykelkläder?

De bästa butikerna för cykelkläder är just de två du räknade upp. Du kanske hittar fler märken på nätet, men där är det svårt att prova.
Vad ska du köpa, och vad får det kosta?
/J

Jag har tänkt mig nån Gore Bike Wear Windstopper-variant (har tittat på Complete, Phantom och Xenon) som kompromiss mellan vattenavstötning och andning och några anständigt billiga byxor till. Jackbudgeten ligger på max 2 kkr och byxor kring hälften. Vad har folk för erfarenheter vad gäller tillverkare och modeller?

Jag ska ta en sväng förbi ECI till helgen om tillfälle ges. Tack för tipset!

Svårt att hitta cykelkläder? Var glad att du inte är tjej, får då är det f-n nästan omöjligt!
SÅ om nån vet var man kan hitta justa, gärna billiga, cykelkläder för tjejer så säg vart. Tips emottages tacksamt.

MAH skrev:
-------------------------------------------------------
> Svårt att hitta cykelkläder? Var glad att du
> inte är tjej, får då är det f-n nästan
> omöjligt!

Det räcker så bra med att vara nästan två meter lång och bred över axlarna för att det inte ska vara så roligt. Tur att jag inte är tjej också! ;)

Ha ha en bredaxlad nästan två meter lång tjej i cykelbyxor och för kort cykeltröja. Ska väl vara glad över att jag är 170 cm lång då. Lycka till med klädköpen du!

Tillbaka
Topp