Köpa MTB från EU land

• Trådstartare Trådstartare Zac
  • Start datum Start datum

Zac

Ny medlem
Köpa MTB från EU land
Hej!

Undrar lite över hur ni som köpt era cyklar från annant EU land gått till väga när det gäller t.ex. betalning. Vågar man överföra pengar via bank i förskott?

Är det säkrare att skaffa typ ett VISA kort istället för vanlig banköverföring, har inte Visa kort men man kanske har bättre garantier?

Om jag t.ex överför pengar från min bank till ett konto i Tyskland, vad har jag för garantier att jag verkligen får det jag beställer?

Tillkommer det någon mer kostnad förutom frakten, och vad ligger den på?

Skulle vara mycket tacksam för länktips till butiker som ni kan rekomendera ha bra priser och som är seriösa!!

MVH Simon

Köpa MTB från EU land
Nån form av betaltkortsbetalning är ju att föredra då du får pengar av kortföretaget (typ i 99 fall av 100) ifall något skiter sig och de tar hand om indrivningen.

Köpa MTB från EU land
Är ny på det här med betalkort men har nu beställt ett Mastercard. När jag väl ska genomföra en beställning knappar jag då in kortnummret och gemonför köpet för att sedan få en faktura från kortföretaget för beloppet jag handlade för?

Om jag förstått det rätt så kan jag vänta med betalningen (i upp till 60 dagar) utan kostnad och på så sätt få cykeln innan jag betalar in pengarna? Det känns ju säkrare om det nu fungerar så..??

MVH Simon

Köpa MTB från EU land
Ne det verkar ovanligt iaf, har inte varit med om det. De olika modeller som jag tycker är vanligast är att antingen dras pengarna från ditt konto direkt(vanligast) eller så drar de pengarna när de skickar varan.

Köpa MTB från EU land
Ja köpte min kona stab från Nord Irland och det fungerade utmärkt , enda var att dom inte tog visa kort och sånt . Så man fick gå till banken å föra över . Så att broms handtagen var tvärs om så bakbromsen på vänstersida å så ...

http://www.realcycles.com/ Bra priser också ja gav 22000 för min där med frakt och i Sverige så kostade den 28000 :)

Köpa MTB från EU land
Det är betydligt säkrare att betala med Visa/Mastercard. Du som köpare har all säkerhet när du gör köp utan signatur och kod. Om du tillåter en butik att använda ditt kreditkortsnummer och de gör något misstag som du kan bevisa, så kommer kreditkortföretaget inte tillåta uttaget.
Jag har reklamerat ett köp via Eurocard där jag och säljaren inte var överens. Säljaren skickade tillbaka fel mängd pengar vilket slutade med att Eurocard bjöd på köpet.
Man får t.o.m pengarna tillbaka om företaget går i konkurs. Det har har jag också utnyttjat när Flyme gick under

Paypal och kontoöverföring är större risk.

Tillbaka
Topp