Köpa MTB i Malmö/Lund

zicvic

Medlem
Köpa MTB i Malmö/Lund
Hej!

Är helt ny här och även med cykelsporten:) Lyckades skaffa mig en racer från Cykelcity i Lund innan de bommade igen helt. Nu är jag helt fast i allt med två hjul och letar efter nån MTB att cykla på. Har en polare som också är intresserad av att köpa.

Vi undrar helt enkelt:

Vart kan man gå och testa lite olika cyklar och snacka med någon som kan cyklar i Malmö/Lund? Pris kring 10-20kkr

De flesta ställen jag varit på har mycket bra utbud när det kommer till citycyklar men MTB är det väldigt dåligt med...

Tacksam för alla tips:)

Köpa MTB i Malmö/Lund
Tackar så mycket för tipsen! Ska besöka båda ställerna och kolla in utbudet:)

Om man av ingen annan anledning än att min racer är en Cannondale vill hitta en MTB av samma märke. Vart går man då? De ovan verkar inte sälja Cannondale (men jag kan ha fel).

Köpa MTB i Malmö/Lund
Köpa MTB i Malmö/Lund
En bit bort i Ystad finns roslins cykel. Roslinscykel.se butiken är bättre än hemsidan. Aldrig köpt cykel där men prylar varje år när vi e på semester.

Köpa MTB i Malmö/Lund
Hej

Jag är inte så insatt men läste på lite och föll för en TREK racer hoj och typ 2 km från mig finns Team sportia på jägersro och de hade väl någon reklam där de påstod att de var störst i skåne på cykel. Men de på cykelavdelningen cyklar själv och verkar duktiga och har en inomhus cykelbana man kan testa cyklarna i. Får min Trek Domane sl 6 2018 års model om 10 dagar. Min polar och granne köpte MTB där

https://www.lokalnytt.se/artiklar/1741/team-sportia-oppnar-skanes-storsta-cykelbutik

Köpa MTB i Malmö/Lund
Kammerlander sa:
Hej

Jag är inte så insatt men läste på lite och föll för en TREK racer hoj och typ 2 km från mig finns Team sportia på jägersro och de hade väl någon reklam där de påstod att de var störst i skåne på cykel. Men de på cykelavdelningen cyklar själv och verkar duktiga och har en inomhus cykelbana man kan testa cyklarna i. Får min Trek Domane sl 6 2018 års model om 10 dagar. Min polar och granne köpte MTB där

https://www.lokalnytt.se/artiklar/1741/team-sportia-oppnar-skanes-storsta-cykelbutik

Hoppas de är bättre än kollegorna på Nova i Lund som säger att de cyklar allihop men de vete fan med tanke på hur de skruvar ihop sakerna man lämnar in....

Köpa MTB i Malmö/Lund
Dave1979 sa:
Kammerlander sa:
Hej

Hoppas de är bättre än kollegorna på Nova i Lund som säger att de cyklar allihop men de vete fan med tanke på hur de skruvar ihop sakerna man lämnar in....

Jag gillar TeamSportia men på Nova Lund är de så jävla otrevliga. Framför allt en medelålders kvinna som var galet serviceinriktad. Fast åt fel håll.

Köpa MTB i Malmö/Lund
När ändå MC-Center kommit upp tänkte jag att jag kunde smyga in en fråga här... Hur är MC-Centers sortiment av Trek? Har de mycket inne som man kan känna och klämma på? Jag är särskilt intresserad av Trek Fuel Ex 7/8 (2017/2018).

Köpa MTB i Malmö/Lund
Dave1979 sa:
Kammerlander sa:
Hej

Martin i Malmö är vass och är en riktig LBS:are egentligen. Lund ger helt klart ett annat intryck men har ett för mig förvånande bra sortiment på reservdelar, Shimano då.

Köpa MTB i Malmö/Lund
Team Sportia Jägersro säljer både Trek och Scott och kan förmodligen ta hem det mesta. Martin är en klippa, dessutom själv cyklist. Beijer Cykel/Pcyklopat har fint utbud och är duktiga men verkar vara mest inriktade på lvg.
Musette verkar vara trevliga även om jag tycker att "fri service" är missvisande. Man bör gå in på deras sida och titta på vad det innebär i verkligheten, speciellt när det kommer till MTB.

Köpa MTB i Malmö/Lund
Av de ställen jag kollat tycker jag Bikebite och Mc-Center verkar bäst / mest förtroendeingivande. Inga tendenser till att vilja sälja på en vad skit som helst som råkar finnas inne eller så. Bike Bite har dessutom rea på en hel del nu verkar det som.

En kompis fick nyligen byta ett par löparskor på Team Sportia på Nova trots att hon sprungit i dem (fel storlek trots hjälp i butik) så helt kassa är de inte på service. I cykelväg har jag bara köpt lite smågrejjor där så kan inte uttala mig.

Tillbaka
Topp