HåkanC skrev:
-------------------------------------------------------
> Baltazar:
> Kan du inte berätta lite ner om din CicliB Fly?
> Dels hur köpet gick till, leveranstider osv.
> Men även vilken spec du valde och hur du tycker
> att den är att cykla på jämfört med andra cyklar.
>
>
> /Håkan
Styrlager: canecreak
Flaskställ: BBB ultralight
Vevlager (intigrerat): Shimano Ultegra
Reglage: Shimano Ultegra
Bromsar: Shimano Ultegra
Vajer o höljen: Shimano ultegra
kassett: Shimano Ultegra
Kedja: Shimano Ultegra
Vevparti: Shimano Ultegra
Framväxel: Shimano Ultegra
Bakväxel: Shimano Ultegra
Gaffel: Carbon Concepts Sclera Road Racing, helcarbon, alltså med kolfiberstyrrör (380 gram okapad, med massor av styrrör)
Ram: Cicli B Fly 56
Styre: PRO Racerstyre XLT Anatomic OS Dubbelreducerat
Strlinda: Fizik styrlinda + ändpluppar
Styrlager: FSA integrerat
Spacers: Noname kolfiber
Pedaler: Shimano SPD-SL PD-R600 Ultegra
Snabbkoplingar: Tune kopior (troligen samma fabrik, 66 gram för fram+bak)
Sadel: Fizik Arione
Sadelstolpe: PRO Sadelstolpe PLT
Styrstam: PRO PLT-OS
Däck: Vittoria ZAFFIRO PRO 23 mm
Slang: Vittoria slang
Nav: Tune mig 70 fram och Mag 190 bak, 32 håls.
Ekrar: DT comp
Fälgar: Mavix cxp33
3-kors ekrat (1690 gram, inte skitlätt, men fälgarna väger en del)
vikt 8,2 kg med pedaler och cykeldator.
Byggkostnad 13200 kr. då är allt sprillans nytt o köpt i butik, dock inte allt i sverige, utom sadeln som är körd 50 mil o hjulen 20 mil. om man nu kan anse det som använt :D:D
ja vad ska man säga, var lite beställningsproblem, men det beror enbart för att jag först beställde med förskottsbetalning och sen ändrade mig till postförskott, vilket gjorde att det uppstod ett missförstånd. men 2,5 vecka tog det. hade nog gått snabbare om jag gjort rätt från början. extra växelöra skickade de på 4 dagar. kan ju vara bra att ha ett extra liggandes.
gaffeln köptes från kille i usa som har cykelaffär, en mycket trevlig prick som har en cykelaffär och skriver vad man vill på paketet, det vill säga, slapp tull. har köpt andra saker av honom o har sluppit undan massa tullpengar. kanske man inte ska nämna hehehe, men en så pass lätt gaffel får man inte för 1300 kr med frakt i sverige. känns riktigt styv o fin.
för övrigt så kan man få köpa en richey pro carbon (enligt richeys hemsida är den helcarbon den oxå) med cicli B fly ramen (den säljs inte löst, utan bara med ram). för 125 euro, eller 150 euro för styrlager + den gaffeln. alltså ram 225+25 euro i frakt + 150 för styrlager o gaffel. summa sumarum 400 euro. inte dåligt för de grejjerna. bara gaffeln kostar över 2000 kr i sverige.
hjulen känns styva o rappa, kan nog bero på 3 kors o att fälgarna är lite högre osv. naven är underbara, ljudet från baknavet är svårbeskrivligt, ett högt mekaniskt klickande som får en att njuta var enda sekund som hjulet frihjular så att säga. kanske inte bra om man vill åka snabbt, att inte trampa alltså hehehe. köptes som färdiga hjul på ebay, körda 20 mil, var väll det ända riktiga fyndet så att säga, alltså, nått som man inte kan räkna med att alltid komma över för de priserna (3500 kr me frakt), vilket man kan me alla de andra delarna, som ja köpte för priser som i stort sett vem som helst kan få.
jag personligen upplever hojjen som rapp, accelererar bra, rullar nå enormt, känns stabil i höga farter o känns allmänt bra. svårt att se att ja skulle kunna vara mera nöjd. skulle vara det där me att det är ett okänt märkt, MEN vafan, för de pengarna o vad jag fått får det fan stå vad det vill på ramen :D:D sen ska det sägas att cicli B flys loggor o hela ramen är finare live än på bild. svart som synden blev hojjen me :D:D
är det nå specefikt ni undrar, tveka inte att fråga här eller PM:a. och ni, köper ni från radmansport o vill ringa dem, be o få snacka med en som heter Jens, för han verkar vara den ända som kan snacka engelska, även om han inte direkt är världens bästa på det :D