Köpa skor från lake webbutik

Stigcyklist

Aktiv medlem
Hej är forfarande på jakt efter cykelskor till mtb,och vad jag kommit fram till genom trådarna här på happyride är att lake verkar vara bäst alternativ för mig,har mailat bilder mått mm till lakes support för att få en rekommendation vilka skor jag ska välja, men utan framgång,så tänkte att jag försöker lägga upp allt här och se om man kan få lite mer presis fingervisning.

Jag vill kunna ha ortopediska sulor i skorna så dom behöver ha hyfsad volym,jag har storlek 42-43 i vanliga skor,dessa mått har mina fötter
Och även mått på sulan,som ni ser har jag 100mm bred fot medans sulan är 105mm vilket jag behöver.

Har testat diverse skor i flera butiker,även haft skor hemma och cyklat med,men dom är för trånga och domnar i fötterna.
Tacksam för råd;)

Bilagor

• 718CF805-67F9-4970-A888-E2760A258F73.png
    718CF805-67F9-4970-A888-E2760A258F73.png
    285.6 KB · Besök: 265
  • 42582070-CD9C-46FC-B441-DE0167364613.jpeg
    42582070-CD9C-46FC-B441-DE0167364613.jpeg
    612.8 KB · Besök: 265
  • D091EC62-F0DE-4577-8B18-6F102D956117.jpeg
    D091EC62-F0DE-4577-8B18-6F102D956117.jpeg
    737 KB · Besök: 261
Detta är ett långskott. Men när jag körde lake hade jag en lång mailkonversation med en kille på lake som hette Mark. Flera år sen. Men skadar aldrig att maila o kolla om han ä kvar och om du fortare får svar där, mark”snabelA”lakecycling.com

Detta är ett långskott. Men när jag körde lake hade jag en lång mailkonversation med en kille på lake som hette Mark. Flera år sen. Men skadar aldrig att maila o kolla om han ä kvar och om du fortare får svar där, mark”snabelA”lakecycling.com
Ok tackar det ska testas, har mailat deras vanliga kundtjänst men inget svar.

Ring dem också de hade massa bra input när jag letade. Köpte lokalt till slut ändå men richard var grymt hjälpsam.

Ring dem också de hade massa bra input när jag letade. Köpte lokalt till slut ändå men richard var grymt hjälpsam.
Fick svar nu;) dom rekommendera dessa
MX218
MX238
MX241
MX1-C

Mx 218 var bra pris men hittar inga i st 43 (Wide) än så länge bikeshop har rea -500kr förutom på st 43 ;)

Tackar för hjälp ,har fått svar nu och beställt ett par mx218 Wide

Hej!
Hoppas någon ser mitt inlägg i denna gamla tråd. Jag har kommit fram till via info och recensioner att Lake skor troligtvis passar bäst till mina hopplösa hobbitfötter. Mätte fötterna enligt mätguiden på Lakes hemsida och kom fram till att CX242 Wide borde passa mig bäst.
Jag blir dock smått tokig på hur svårt det verkar vara att få tag på dessa skor. Billiga är de inte heller så man hade gärna provat dem innan köp.

Någon som vet en bra sida att köpa skorna från och om det möjligtvis finns någon svensk butik som säljer dessa?

Hej!
Hoppas någon ser mitt inlägg i denna gamla tråd. Jag har kommit fram till via info och recensioner att Lake skor troligtvis passar bäst till mina hopplösa hobbitfötter. Mätte fötterna enligt mätguiden på Lakes hemsida och kom fram till att CX242 Wide borde passa mig bäst.
Jag blir dock smått tokig på hur svårt det verkar vara att få tag på dessa skor. Billiga är de inte heller så man hade gärna provat dem innan köp.

Någon som vet en bra sida att köpa skorna från och om det möjligtvis finns någon svensk butik som säljer dessa?
se her https://bikable.se/lake?page=1&products_per_page=30

Mätte fötterna enligt mätguiden på Lakes hemsida och kom fram till att CX242 Wide borde passa mig bäst.
Jag har CX241 svart (äkta läder) köpta enligt guiden. De kändes korta innan de åkt in ugnen, sedan kändes de något tajta, men nu känns de precis lagom.
Som du säkert läst har några färger äkta läder och andra veganläder. Antar att att veganlädret anpassar sig mindre än äkta läder, men det bör en säljare kunna svara på.

Hej!

Om det är just passformen på den skon som lockar så har Lake flera modeller byggda på samma läst, se tabellen i länken här https://www.lakecycling.com/pages/sizing-chart

Tack för svaren! Jag fastnade först för CX242 pga av dess flärpar där man kunde ställa in rätt tryck över hela foten men efter lite funderingar så kom jag fram till att det nog räcker med två boa spännen. Tack vare tipset om de andra modellerna med samma bredd så valde jag istället CX238 och den finns på lager hos flera företag i Europa. Beställde idag från bike-discount.de

Tillbaka
Topp