Köpa Specialized Pitch eller Comp? och varifrån?

A.Nilsson

Aktiv medlem
Efter att ha suttit fast i fixedsadeln så har längtan efter skogscykling gripit tag i mig rejält och det skall vara växlar och fullgung som lite kompensation efter dessa avskalade år! Har kikat runt och fastnat för Specialized Pitch Pro. (Har även kikat en del på Giant Reign men pris samt att det mest blir Hellascykling avgör)

Bästa pris jag har hittat är hos http://www.cyclestore.co.uk/productDetails.asp?productID=17373

998 GBP cirka 11 700 kr

Flera andra mer välkända Engelska cykelbutiker säljer samma cykel för 1175 GBP cirka 13 700 kr

Då pundet är lågt jämfört med euron borde ju det löna sig alla gånger att beställa från Storbritannien just för tillfället.

Samtidigt har min lokale Sportsonhandlare "Comp" modellen (Sämre spec.) på rea för 13 500 kr

Vad göra? Går det att lita på Cyclestore.co.uk (jag har mailat för att få lite kontakt så får vi se vad det leder till) finns det någon mer välrenomerad handlare med ett bra pris? Eller skall man stödja det lokala näringslivet?

Tacksam för lite hjälp
Mvh Adrian

Bilagor

• 17373.jpg
    17373.jpg
    53.2 KB · Besök: 18
Himla bra deal det, djävligt prisvärt!
Tror inte det är några problem att lita på en sån butik, verkar ju inte vara Lasses Pizza och Cykel i nån källare direkt :)

Pro'n är en grym cykel, och det där är till ett grymt pris :-)
Den är ganska mycket finare än comp på de flesta punkter.

Som din lokala sportsonhandlare råder jag dig att köpa en Pro om du kan.

Tack för svar.

Nu skall de bara svara på mitt mail ang fraktkostnader så slår jag nog till skulle jag tro!

Mvh Adrian

Bang for the bucks!

Tror det där blir ett bra köp och en riktigt rolig Hellasmoppe som du även kan köra järnet med i Flottsbro, Gesunda eller någon annan rolig backe. Den har ju fått en hel del bra testrapporter för både långturer och roliga bergsturer.

Vad Pike är vet jag inte riktigt... 451...

Jag är i England för tillfället och pluggar och har själv funderat på att köpa med mig en Specialized hem. Jag har dock samtidigt sett på flera hemsidor att de inte skickar Specialized till andra adresser än engelska, vilket ju iofs inte stör mig, men som du borde kolla upp först med Cyclostore.

Jag köpte Compen. Fick ett pris jag inte kunde motstå från Sportson, södermalm! Premiärtur avklarad i hellas i söndags. Riktigt nöjd. Kommer nog att uppgradera bakdämparen i framtiden samt att gaffeln måste justeras lite men annars är jag glad!

Vad det gäller svar från Cyclestore så fick jag precis detta mail från dem:

"Huge Apologies to you

We have been unable to access mails sent to info@cyclestore.co.uk for a few weeks due to a server fault out of our control,

This fault has now been resolved but as you can imagine there is a huge back log of enquiries,

We realise that many of you will have either tried the other email addresses or phoned and resolved your queries,

If you are still awaiting an answer please resend your mail and we will endeavour to get back to you asap,

If your mail is concerning an existing order please mail orders@cyclestore.co.uk

If your mail is regarding a Cyclescheme or tax free bike enquiry please mail shop@cyclestore.co.uk

Also please note we have been instructed by Specialized to reduce the sale margin on their bikes to 10%,

this will last until the 18th of this month and then prices will resort to full rrp"

bollen skrev:
-------------------------------------------------------
> men om du säljer din 456 till mig har du ju lite
> deg till att köpa en fullgungare;)

Ja, fast tyvärr så räcker nog inte den degen ens till halva framdämparen på den där hojjen eller vill du kanske köpa min 456:a för 11700 ;)? Den är i fint skick, bara lite repor i lacken och lite ytrost vid vevpartiet och på kedjan, bromsarna fungerar fint förutom att de gnisslar lite, kasetten och och bakväxeln är som nya trots att de har flertalet år på nacken osv ;).

Tillbaka
Topp