Köpa vajerhölje på rulle?

landen

Aktiv medlem
Vet ni någonstans man kan köpa en stor rulle med växelvajerhölje? Vill slippa köpa lösa vajerset, och ser det som smidigare att kapa själv. Om inte så något prisvärt alternativ där höljet är minst 2000mm.

Senast ändrad:
Storpack med vajer är inte på rulle riktigt. Det är fortfarande individuella vajrar med ändplupp. Hölje däremot säljs på rulle.

Tyskarna brukar vara bra på att sälja bulkpack med båda. Rätt säker på att B-C har t ex.

växelvajer behöver inte nödvändigvis alltid en plupp i änden.

på några av mina brukscyklar har jag upplindat överskottsvajer vid bakhjulet. vajern går alltid av vid handtaget och oväntat:( när så sker lossar jag vajern bak, trär jag fram lite vajer, viker den hårt dubbel med tång(viktigt) och gör sedan en knut mitt i vikningen. man kan behöva fila lite på knuten för att den sedan ska passa ner i ursparningen i växeln.

på räser och mtb brukar jag ha med reservvajer till växeln.

landen, när du kapar till hölje vet du säkert att det spar det många svordomar att ha en lämplig skärande vajeravbitare. slipa sedan av änden tvärt så blir känslan distinktare. eller kapa med vinkelslip redan från början. fjädrande höljen är inte heller någon hit, köp hög kvalitet.

Tillbaka
Topp