Köphjälp bakhjul 26" 12x142

Avallin

Medlem
Hej, jag söker febrilt efter bakhjul till min sons NSNerd JR innan han växer ur den helt. Jag skall alltså uppgradera från 24tum till 26tum och har hittat ett framhjul men saknar bakhjul. Hur får jag tag på 26tum hjul med 12x142 nav till skivbroms utan att bli skinnad tacksam för guidning till webshop/artikel.

Mvh Johan

Tjena!

Släng in en blänkare här

Hej, jag söker febrilt efter bakhjul till min sons NSNerd JR innan han växer ur den helt. Jag skall alltså uppgradera från 24tum till 26tum och har hittat ett framhjul men saknar bakhjul. Hur får jag tag på 26tum hjul med 12x142 nav till skivbroms utan att bli skinnad tacksam för guidning till webshop/artikel.

Mvh Johan
Har du ett 24" bakhjul redan? Du kan ju köpa fälg och ekrar och bygga ett hjul med befintligt nav i så fall.

Ah spännande, men hur vet jag vilka ekrar jag skall ha?
Har du aldrig byggt hjul innan så kan du också låta en cykelbutik göra det, förutsatt att de vet vad del håller på med. Kommer du med nav och kanske fälg så borde de kunna fixa ekrar av rätt längd och bygga ett bra hjul åt dig.

Jag vet inte vad en cykelbutik tar för att bygga ett hjul nu för tiden, men räkna med ca 10 kr per eker och ca 800 kr för själva arbetet. Eller är jag helt fel på det?

Tillbaka
Topp