FelixenTrixen
Medlem
Köpråd all-mountain/enduro-lite
Halloj. Har redan en cykel, YT Jeffsy Core 2 AL 2023 , som jag tycker funkar bra till både XC-leder och bikeparks samt allt emellan. Nu har jag möjlighet att införskaffa en till och tänkte då köpa en något annorlunda än den jag har. Har kikat på enduro-cyklar men de flesta t.ex. YT Capra ser lite för mastiga ut, vill ha något som funkar bra för även lite mildare leder. Har ni rekommendationer på cyklar som är snarlika YT Jeffsy fast kanske snäppet mer kapabla? Är även intresserad av cyklar liknande Jeffsyn men av annat märke. Redan kikat lite på Commencal Meta V5 som verkar vara enduro-lite.
Anledningen till att jag inte köper en ren Downhill eller XC är för att cykeln kommer användas av farsan, brorsan (främst) samt vänner. Därav vill jag ha en som kan följa med på de mesta som Jeffsyn åker med på. Budget är cirka 40.000 kr.
Anledningen till att jag inte köper en ren Downhill eller XC är för att cykeln kommer användas av farsan, brorsan (främst) samt vänner. Därav vill jag ha en som kan följa med på de mesta som Jeffsyn åker med på. Budget är cirka 40.000 kr.