köpråd av portabel cykeltvätt

Min portabla cykeltvätt har tackat för sig efter 16 års trogen tjänst och nu söker jag en ny. Är behov av tips, tack!
Bor i lägenhet utan tillgång till vattenslang.

Har kollat på Bosch Fontus men den är bara på 6L och dyr. Även Kärsher Oc3/4 men rätt clueless...

Har en som liknar Aqua2Go nu.

Jag har tidigare kört en Kärcher OC3 och skulle faktiskt rekommendera att hoppa över den. Det enda riktigt positiva är att den är smidig att ta med sig. I övrigt har den ganska lågt tryck, liten vattentank och en stel slang till munstycket som är jobbig att dra ut och hantera. Den känns dessutom ganska plastig och mer som en leksak än ett riktigt verktyg. Batteritiden är däremot helt okej.

Numera använder jag en Worx Hydroshot. Det är ingen riktig högtryckstvätt, men den gör jobbet betydligt bättre och känns mer åt högtryckshållet. Nackdelen är att den kräver en extern vattenkälla, men det är samtidigt också en fördel eftersom du kan stoppa ner slangen i en hink, en bäck eller en å och köra direkt.

Batteritiden beror på vilket batteri man använder, men fördelen med Worx-systemet är att det går snabbt att byta batteri och fortsätta tvätta om man har flera. Har man dessutom andra Worx-maskiner hemma kan man använda samma batterier, vilket är ett stort plus. För mig är Hydroshoten ett klart bättre val än Kärcher OC3.

Jag har kört oc3 ett par år och tycker den fungerar ok. Skulle jag vara i köptankar idag hade jag nog kikat lite på Kärcher oc portabel. Den verkar mer kraftfull och så har man möjlighet att välja storlek på separat vattentank.

Jag bär min Scott mtb i l storlek med 29/28 upp till 3e våningen bär in den i duschen å skvalar av den rackarn å bär ut till stället å hänger upp na . Smidigt å de duger i lägenhets boende . Å så får man lite träning för överkroppen å :0)

Tillbaka
Topp