Köpråd: Beggad MTB för långlopp/Hellasrajds/Xterra [20-25k budget]

Ironswede

Ny medlem
Här kommer ytterligare en förfrågan om köpråd, hoppas man kan få lite hjälp med vad som passar bäst för mig.

Jag: 185cm/85kg
Fördelningen av vad jag finner viktigt: Xterra 40%, Långlopp 30%, Hellasrajds/allmänt trampande 30%.
Nivå: Absolut ingen elitcyklist! En glad motionär bara men som ändå vill göra så bra ifrån sig som möjligt i motionsklassen på tävlingar.
Budget: 20-25k'ish. Jag köper gärna begagnat, det har alltid fungerat fint för mig tidigare och bra med valuta för pengarna, så det gör jag även gärna denna gång.

Så frågan är, vad ska man sikta in sig på? Jag gissar på att det är en 29" HT som gäller? Eller är det heldämpat? Vad för något mer specifikt?

grondahl skrev:
-------------------------------------------------------
> Beggat i den prisklassen borde kunna innebära bra
> FS med

som vad .. typ en Epic Comp? Eller har du något annat bra förslag?

Det är inte riktigt min cykelkategori men Epic verkar väldigt populär och det vinns väl massa tävlingar på den så det är säkert en grym cykel.

Denna köpte jag idag...har nästan samma kriterier som du....?
image.jpg

för 25´loppor brukar man få fjolårs tävlingscyklarna när dom är begangnade, lite sent nu kanske när väl dom flesta redan sålt sina vidare. men det kanske är det du fiskar efter med hela tråden...
men en 29"ht på 9kg eller en fs på 11 borde du ju kunna hitta .

Mejten skrev:
> Denna köpte jag idag...har nästan samma
> kriterier som du....?
>

Vackert! Jag som inte har hundra koll, exakt vilken modell är det? Var köpte du den, Cykelcity?

Ironswede skrev:
> Mejten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Denna köpte jag idag...har nästan samma
> > kriterier som du....?
> >
>
> Vackert! Jag som inte har hundra koll, exakt
> vilken modell är det? Var köpte du den,
> Cykelcity?

Japp började prata med Ragge där, oturligt klots han i helgen och fick hjärnskakning...men Fredrich tog över o hjälpte mig med bikefit etc. Modellen är Camber Evo 120 mm slag, ngt flackare gaffelvinkel än vanliga Camber, för skön utförslöpor samtidigt känns den snabb ändå har bar cyklat runt milen med den men såhär långt är jag supernöjd!?

Tillbaka
Topp