Köpråd Bianchi Oltre/Infinito

Är det någon som har koll på måtten?
Jag är 187 cm. Har mätt "inseam" till 87 cm (och även andra mått).
Har idag en Via Nirone strl 59 ( som jag ärligt inte vet om jag sitter bra på).
Borde kanske göra en bikefit?

Kikar på ny cykel på nätet nu. Vad jag läser mig till nu när jag tagit mina mått är att jag förmodligen skulle köra på en 61:a.
Men utbudet på riktigt bra "klipp" är betydligt större om jag skulle välja en 59:a. Har förstått att Bianchi dessutom inte är som alla andra när det kommer till mått.
Någon erfaren som kan ge mig råd?

Settantasette77 sa:
Är det någon som har koll på måtten?
Jag är 187 cm. Har mätt "inseam" till 87 cm (och även andra mått).
Har idag en Via Nirone strl 59 ( som jag ärligt inte vet om jag sitter bra på).
Borde kanske göra en bikefit?

Kikar på ny cykel på nätet nu. Vad jag läser mig till nu när jag tagit mina mått är att jag förmodligen skulle köra på en 61:a.
Men utbudet på riktigt bra "klipp" är betydligt större om jag skulle välja en 59:a. Har förstått att Bianchi dessutom inte är som alla andra när det kommer till mått.
Någon erfaren som kan ge mig råd?

Infinito är väl en komfortracer medan Oltre är race-inriktad? Om du tror dig kunna använda samma sittställning som eliten så köp en oltre. Det går väl iofs att avhjälpa med rätt styrstam, men ändå. Min slutsats är nog att det är mer som skiljer än storleken.

Jag måste testa helt enkelt. Är väldigt rörlig, men har inga ambitioner att bli proffs på äldre dagar :)) Infinitons komfort var ju det jag fastna för när jag testade den på en 4 mils runda. Vet inte var det var för strl på den bara. Har hittat en Infinito 57:a till bra pris, men den är väl på tok för liten?

188/89 själv. Kör bara 56or. :) Men det finns ju andra mått som är betydligt intressantare än längden på sadelröret.

Tillbaka
Topp