Köpråd cykelbyxor.

Birebiker

Medlem
Köpråd cykelbyxor.
HEJ!

Ska köpa nya byxor och undrar om det finns någon som kan rekommendera några bra byxor (bibshorts), har använt lite billigare byxor och tänkte läga lite mer pengar.

B

Köpråd cykelbyxor.
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Snygga bilder på dig med nypan på wiggle.

Ja eller hur. Det är bilder från nästa år, när jag slipat om kroppen lite, färgat håret och köpt en posörkurs på Hermods.

Köpråd cykelbyxor.
Jag har gått igenom två olika par från Endura, ett par Shimano, ett par Adidas och klubbyxorna från Kalas.

Senast kunde jag inte stå emot "hypen" utan slog till på ett par Assos. Oj! Jag grät en skvätt både av glädje och i förtivlan över att jag lagt pengar på det andra ovan nämnda...

Får helt klart min rekomendation och det blir fler Assos för mig.

Köpråd cykelbyxor.
Har själv 5 olika byxor från olika tillverkare. Helt klart bäst är Santini Slice, sämst är Craft som dessutom är nyast. Fast alla byxor kan inte passa alla rumpor eler kropp dessutom. Har provat Asso men de sitter som fan, ska dom passa ska man nog vara mycket smal och tanig annars sitter dom som tvångströjor och korvskinn. Om man gogglar efter omdömmen på cykelbyxör så finner man snart att det finns 3 tillverkare som ligger i topp. Assos, Santino och Castelli. Och tänk på färgen på hängslena, svarta hängslen lyser igenom ljusa tröjor, ser ut som f-n.
Salve

Köpråd cykelbyxor.
Hej
Nypan, hur är storleken på dhb Finchdean Bib Shorts???

Är det nån som provat Mavic Helium Bib Short???

Senast redigerad av en moderator:
Köpråd cykelbyxor.
alfons69 skrev:
> Hej
> Nypan, hur är storleken på dhb Finchdean Bib
> Shorts???
>

Helt normala.
Jag kör Large på både Assos och DHB byxor, ( om man vill använda Assos som storleksreferens ).

Köpråd cykelbyxor.
orj skrev:
> Hur är blöjan på dhb-brallan? Är den bred och
> tjock som på en Assosbyxa?

Känns nästan lite tjockare än Assos. Ungefär samma bredd.

Köpråd cykelbyxor.
nypan skrev:
> Känns nästan lite tjockare än Assos. Ungefär
> samma bredd.

Jag gillar mina Assos (Uno S5) för de går upp långt fram med bra bredd. DHB låter bra så de ska jag prova om de har lika hög blöja fram.

Köpråd cykelbyxor.
det är väl svårt att sakna något du inte har provat?

prova med hängslen och förbanna alla år du kört utan istället.. :)

Köpråd cykelbyxor.
Assos utan tvekan använder inte byxor från andra tillverkare längre,nästan så att det kommer att bli så på vinterns spinning också.
Kanske overkill men dom sitter sååååååååå bra.

Köpråd cykelbyxor.
Det är bara att bita i det sura äpplet och inse att du kommer att får prova dig fram mellan olika märken tills ditt arsle trivs. Alla bibs passar inte alla. Det är som med skor och hjälmar. One size doesn't fit all. Och så finns det bibs som är för jäkla taskig kvalitet. Campagnolo och Gore är dom absolut sämsta bibsen jag provat.

Jag gillar amerikanska Voler och engelska Rapha bäst. Om det kan vara till nån ledning. Voler sitter som att fyrtio amerikanska forskare skulle testat min röv i en vindtunnel i sex månader.

Köpråd cykelbyxor.
Har också testat dhb-brallan men för mig funkar de inte alls. Blöjan är på tok för tjock och stor för min bak. Skall det passa mig skall det vara tunn blöja, billiga Giordana och Craft passar perfekt med de enklaste blöjorna. Men vi är alla olika. Känner andra som är helnöjda med dhb:n.

Köpråd cykelbyxor.
har några par cannondale cykelbyxor, av deras lite dyrare modell, riktigt sköna o bra kvalitet dessutom.

annars brukar väll pearlazumi rekommenderas förutom assos då

Köpråd cykelbyxor.
Cujo skrev:
> Har Nypan rätt?

Ja, som alltid :-)

EDIT: fyller ut lite. Jag har knickersmodellen och är nöjd. Jag har väl cyklat ca 40-50 mil i dom. Det är som framgår ovan en ganska tjock blöja, som om det passar kan det vara ett bra alternativ.

Senast redigerad av en moderator:
Köpråd cykelbyxor.
Kör Santini jävligt sköna! Tror det är den där slice modellen. Är inte jättesmal, men köpte nog en storlek för liten också för dom klämmer lite mycket kring bollarna.

Tillbaka
Topp