Köpråd Downhill cykel

Köpråd Downhill cykel
Tjenare!

Är ny inom downhill området så behöver lite råd. Var i lofsdalen och hyrde en
cykel som den på bilden nedan (inte min bild) och den kändes perfekt. Tyvärr så gick det inte att köpa ut just den men om ni vet vilken modell den är av skulle det hjälpa extremt!
Om det är möjligt att köpa delar och bygga en egen skulle det vara perfekt annars är det begagnat som gäller. Så tips på sidor och cykel modeller uppskattas! :)

Är 185 cm lång och väger 70 kg
Lägger helst inte mer än 17000 kr för en begagnad cykel

Tack på förhand!

Bilagor

• Screenshot_2016-07-15-20-48-58.png
    Screenshot_2016-07-15-20-48-58.png
    190.1 KB · Besök: 530
Köpråd Downhill cykel
Orden "nybörjare", "downhillcykel" och "begagnad" i samma mening känns något oroväckande. Kanske om de säljs ut av en hyrbutik för en spottstyver, men annars har du ingen aning om vad du köper. Bara ett tips. Nu kan jag egentligen inget om DH cyklar och visst finns det fynd där nån äldre herre (oftast) med alles för mycket pengar tyckt att DH ser skithäftigt ut, köpt en cykel och masat sig ner för blå stråket i ÅRE en gång och insett att livförsäkringen för mellanchefer inte är bra nog för detta. Men dom är i minoritet.

https://www.canyon.com/sv/gravity/torque-dhx/2016/torque-dhx-rockzone.html
Again, jag kan inget direkt om DH cyklar men jag ser att Canyon har två hojar varav en (som är slutsåld) kostar sub 19' iaf. Säkert finns liknande andra också. Köp en ny sån och väx med.

Bara mina 5c.

Tillbaka
Topp