Köpråd Enduro

pjannesson

Ny medlem
Köpråd Enduro
Hej.
Jag går i köptankar.
Kör stig, mild downhill, kan få för mig o köra någon lokal tävling lite då o då.
Hade i princip köpt en Specialized Enduro carbon 29 som ligger på annons här på forumet, tyvärr har säljare slutat svara på mail så jag vet inte vad som har hänt. (någon som känner honom?)
Jag har tidigare kollat på Canyon Spectral AL 29 men det är brutal leveranstid på dom, halva sommaren bort.
Nu har jag börjat snegla på denna Radon Slide 29 10.0
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-slide-29-10.0-238500/wg_id-802
Bra dämpare och 130 mm väg räcker ju rätt långt men 29 tumshjulen.
Är det något jag missar? Det är ju mycket pengar det handlar om.
Hjälp en velig.
Mvh Per

Köpråd Enduro
Det är ju ett gott betyg, tack för svaret.
Den ser väldigt bra ut, och jag har goda erfarenheter från Bike discount sedan tidigare, kanske bara bita ihop o beställa den.
Mvh Per

Köpråd Enduro
Har en liten och teknisk cykel från Canyon, Spectral 27.5. Ganska kort och centrerad sittpunkt, men det har sina fördelar kanske när man flyger runt i skogen.

9ex-2014.jpg

Köpråd Enduro
Skulle vilja påstå att Radon Slide är lite väl brant i vinklarna, isf är On-One Codeine bättre, dock verkar det som du (TS) är en lång snubbe (iom att Spech'n är stl. XL) o då lär även Codeinen gå bort för att den blir för korrt. Annars är Kona Process 111 ett fett alternativ: , alt Transition Smuggler , samt den inte riktigt lika creddiga Trek Remedy 29'n
Är du inte rädd för att bygga så finns ju så klart också Banshee Prime eller varför inte "go wild" som jag o köpa en okänd Switchback Unveil9 , komplett bygge med fina komponenter hamnar strax under 30Tkr.

Köpråd Enduro
Kollat på Orange Five? Pojkvännen kör en sån med carbonhjul och är supernöjd. Kanske lite över din prisklass då.. dom är ju inte superbilliga :)

Köpråd Enduro
Stort tack för alla alternativen, det finns gott om cyklar när man vet var man ska kolla.
Återkommer när jag nu ska det bara velas klart.
Med vänlig hälsning Per

Tillbaka
Topp