Köpråd gravel/hybrid

Köpråd gravel/hybrid
kvarnis sa:
Sixten Fors sa:
På din fina bild ser jag exakt noll cyklister som använder bocken, rimligen för att den är poänglös. Men visst, på väg hem från Ica är det praktiskt att hänga matkassar i krokarna.
De allra flesta skulle nog anse att ha händerna på hoodsen erbjuder en skönare handposition än ett rakt styre.
Jag förstår att det känns bekant om man jobbar som busschaufför. Nej tack, mina cyklar får styre även i fortsättningen.

Bilagor

• buss.jpg
    buss.jpg
    38.4 KB · Besök: 48
Köpråd gravel/hybrid
AlfaAlfa sa:
Jag älskar den här tråden.

TS ska släppa in katten på kvällen, öppnar fönstret och viskar ksss ksss, bom! Black Army och Järnkaminerna pressar sig in efter ett fotbollsderby och ska göra upp i vardagsrummet.

Som tur är inte ett lika vanligt bekymmer med bråkande huliganer i vardagsrummet jämfört med låg diskussionsnivå här på Happy, ibland blir man nästa...bara nästan...lite mörkrädd av det senare. ?‍♂️

Men allt hänger på att TS inte kunde bestämma sig och frågade om Gravel/hybrid och då sixten mfl uppenbart gillar stela MTBs med rakt styre aka hybrider, varpå andra gillar LVG hojar med bra utrymme för däck och skärmar samt bockstyre aka Gravel så är det självklart att tråden får oanade möjligheter till konflikter.

Alla har sedan länge glömt vad som efterfrågades och går istället all in på att förklara att alla andra har helt fel.

Man kunde nästa tro det är lördag hela veckan och fri sprit i baren hos vissa som skriver på denna plattformen.

Och nej.
Hade inget konstruktivt att komma med angående val av hoj ändå.

Köpråd gravel/hybrid
Dom behöver nog en bättre våg för att väga GX LTD Apex 19. 9,3kg tror jag inte på. Ändå ett schysst pris på cykeln om den väger dryga kilot mer.

Köpråd gravel/hybrid
Vet inte heller om 9,3 kg stämmer, men GX Ltd Apex är iaf. lättare än GX Pro.
- Bättre hjul med fina DT Swiss RR522 fälgar på Novatec TA (fram) och Formula QR (bak) nav.
- En annan 1x only ram med 1 cm kortare kedjestag och hjulbas, men samma Front. Bra!
- Lätt och fin XG-1150 10-42T xD kassett och 1x drivlina (lättare än Tiagra 2x)

För 8 K betraktar jag den som ett klipp!

Senast ändrad:
Köpråd gravel/hybrid
Har det bestämts att bockstyren också är en helt meningslös grej tillsammans med gaffelvinklar brantare än 62grader, reach under 500 och 1200 i hjulbas?

Köpråd gravel/hybrid
Lugnt @jolov, folk ska, i teori, kunna ha olika åsikter och trots allt leva i frid och kunna fortsätta konversera som väl uppfostrade människor... men det kan vara svårt när Internätet verkar vara sista ställen där man kan upprätta nån form av socialrankordning :)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp