Köpråd kläder och Camelbak

Tonkan

Medlem
Skall beställa lite kläder och undrar vad som egentligen behövs (naturligtvis en smaksak)?
Tanken är att köra LLC och några XC lopp.
Behöver man en långärmad cykeltröja lr använder man armvärmare?
Behövs Camelbak lr liknande på LLC, lr räcker en flaska vid vätskekontrollerna? Är väl inte direkt törstig av mig men vill ju inte svimma.

Köpte en Hydrapack på 2liter. Fantastisk för längre träningsrundor. Innan spännde jag fast 4 flaskor på hojen. Men den nye FS´n som bara har plats till en blev ett bekymmer som löstes med en rygga.

Camel är super att använda på träningsrundorna. Då får man med sig två liter vatten lättillgängligt och man kan ta en slurk titt som tätt för att hålla vätskenivån uppe. Det är främst de som "tävlar" och har egna langare som matar på med nya friska flaskor som tycker det är bra med halvlitersflaska på ramen.

Långtröja eller armvärmare beror helt på vädret. Det går inte att säga i förväg. Man bör ju betänka att korttröjor har klart tunnare tyg och även om man kör med armvärmare så blir det inte lika varmt som med långärmad tröja.

Lånar tråden istf att skapa en ny.

En vän behöver 2-3 set kort/kort byxa/tröja. Det behöver inte vara Assos eller andra dyra märken då det handlar om max några timmars cykling under en begränsad tid.
Så fram med era tips på kvalitet lite över Temu......
Jag har naturligtvis letat själv men har fel sorts prioritering så det blir lätt ganska dyrt.
Stort tack på förhand!

En vän behöver 2-3 set kort/kort byxa/tröja. Det behöver inte vara Assos eller andra dyra märken då det handlar om max några timmars cykling under en begränsad tid.
Jag har naturligtvis letat själv men har fel sorts prioritering så det blir lätt ganska dyrt.
Stort tack på förhand!
När jag började cykla var denna tröja bra, ( https://www.xxl.se/white-ultimate-bike-ss-jersey-24-cykeltroja-herr-bla/p/1226655_1_Style )

Men jag har alltid haft lite dyrare shorts, mestadels craft. De är bra, har ingen erfarenhet av andra märken på byxor dock.

Stort tack på förhand!
Med YKYWBIKE på Aliexpress får du vettiga tröjor för runt 200 och bibs för 400-500 (undvik dem billigaste, gå på Belgian- eller Italian-dyna). Typ jämförbart med Crafts enklare-mellanbra grejer.

Själv hade jag nog satsat på ett par riktigt bra bibs. Tröjorna känns lite skitsamma över en viss nivå (som är ganska låg i min erfarenhet).

Craft och Gorewear känns som prisvärda om du vill köra på märkesgrejer. Kolla bike-discount, exempelvis.

Mitt stående tips är att kolla in USWE

Det finns även ett tämligen stort utbud av jerseys på Sellpy om en inte har någonting emot begagnade kläder. Av någon anledning drar jag mig dock för att köpa bibs som någon annan har använt.

Stort tack för alla tips, vidarebefordrat dessa till kompisen. I mitt tycke var aliexpress byxor mest prisvärda utan att ha provat nyligen. Minst 1 par kommer att inhandlas i butik (förm. XXL) som referens.
Själv har jag minst 8 set kort/kort och dom senaste har varit från Assos som har en dyna som passar mig och en lågt skuren front som underlättar toabesök #1.
Det är svårt att rekommendera byxor för 1.500 + till ngn som precis börjat karriären.

Stort tack på förhand!
Ursäkta trådkap. Köper man verkligen från Temu och Schein...eller vad det nu heter?
Var kommer prylarna ifrån som säljs där?
Sorry...ville bara fråga och vill inte ha ett svar egentligen. Spinni inte vidare på denna OT-fråga i denna tråd...

Men, ang vätskeryggsäck så är det smidigt. Köp, köp.

Tillbaka
Topp