Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har den här dropper post? Mailat bikester och kona utan framgång.
Finns väl ingen Honzo som säljs utan dropper?
Jag har 2,3”-däck i min honzo 2018. Det är väldigt gott om utrymme kvar. Jag tänkte nu testa 2,6”. Det borde funka bra tycker jag.
Lägg gärna upp en bild när du har packat upp den.Beställde i torsdags, nu står den i hallen och väntar på att packas upp.![]()
Lägg gärna upp en bild när du har packat upp den.
Den är riktigt snygg med den gröna och svarta färgen. Såg även att Vitus cyklar för 2021 har börjat ramla in. Blir kanske den här istället. Något jag bör tänka på som talar emot Sentier vrs?
International update | Chain Reaction
An information update for customers outside the UK.www.chainreactioncycles.com
Jag hade Honzon (AL) förra säsongen. Kan inte påstå att den är trail-orienterad original. Bromsarna var kass, däcken mediokra och gaffelvinkeln någorlunda brant. Uppgraderade den med 4-kolvs ok, större bromsskivor, 140mm Pike fram och DHF fram och bak. DÅ blev det en trail HT som fungerade utmärkt utför. Dessförinnan var det en XC-hoj som klarade lättare utförspartier.
Påverkar gör det definitivt. Jag märkte enbart fördelar, mycket säkrare utför och inte nämnvärt jobbigare uppför.@yonsson funkade det bra med en 140 mm gaffel? Påverka på geon, BB height, etc? Funderar på att uppgradera min, vet inte om jag ska kika på 120mm gaffel eller 140mm funkar ocskå
@yonsson funkade det bra med en 140 mm gaffel? Påverka på geon, BB height, etc? Funderar på att uppgradera min, vet inte om jag ska kika på 120mm gaffel eller 140mm funkar ocskå
Kona Honzo SE levereras med Maxxin Minion DHF monterat, 2.5 (!) fram och 2.3 bak. Har testat att byta framdäck till Maxxis Rekon Race 2.35 (slang och tubeless), och enligt HappyRide reglementet så har jag såklart tagit både bilder och vägt.
Minion DHF 2.5, slang och bromsskiva: 2575 gram
Rekon Race 2.35, slang och bromsskiva: 2256 gram
Rekon Race 2.35, tubeless och bromsskiva: 2024 gram
Än så länge ingen tubeless vätska i däck så räknar med plus ca. 60 gram för sista alternativet.
Såklart helt olika typer av däck, men tror att Rekon kan passa mig bättre. Sparar också ca. 500 gram per däck, dvs. totalt ca. 1kg.
eu.huntbikewheels.com