Köpråd, långa cykelbyxor med BRA padding

Foss

Aktiv medlem
Jag har ett par långa cykelbyxor från Craft, rätt sköna så när som på blöjan. Den är helt värdelös tycker rumpan. Nu söker jag ett par med schysst padding som även ska ha dom bra egenskaperna från Craft; gå upp över mage/rygg, flourocerande fält för god synlighet, vindtäta och tåla något regnstänk. Dom kommer att användas mellan 0 -> +14,9 grader.

Har ni några tips och egna erfarenheter?

Tack på förhand.

Korta bra cykelbyxor med överdrag utan pad. Tips och goda erfarenheter. Rapha underst i mitt fall.

Men +15 är ju med god marginal knickers eller korta+knävärmar-väder även för mig som har klena knän som inte tål nåt.

Också fan av korta byxor + långa utan pad men har ett par Sportful Norain med bib som är jäkligt bra och slitstarka. Kör dom från -3 till +10 då jag inte gillar klä mig för varmt.
Kan rekommenderas precis som övriga kläder i Norain serien. Mkt för pengarna!

Tack för tipsen.Ni har kanske rätt, vanliga och paddlösa över är ju egentligen bättre, iallafall på papperet. Hsr kört så tidigare men dom jag skulle ha över var inte så bra. Jag får kanske omvärdera det. Vad finns att välja på utan pad då?

Rekommenderar Castelli Sorpasso 2 alternativt Castelli Nanoflex Pro. Sorpasso 2 bättre när det är kallt, Nanoflex Pro bättre när det är blött. Båda har samma suveräna padding (PROGETTO X2 AIR). Med specen plusgrader och tåla regn så är Nanoflex Pro att föredra (funkar också för några minusgrader).

Tillbaka
Topp