Köpråd MTB - beggad runt 10k

Isseman

Medlem
Hej,

Jag behöver köpråd med en MTB..

Jag har idag en Crescent Starren (hybrid) 24-vxl som jag använt till pendling till jobb/cyklat grusväg ibland.
Nu har tjejen nyligen köpt en Scott-cykel (MTB) och då vill jag gärna sälja min Crescent för att köpa en MTB.

Det jag skulle vilja ha är bästa möjliga (gärna full-dämpad) för runt 10k (begagnad)..
Jag har cyklat MTB och kan cykla rätt aggressivt/svårt då jag kört motocross innan, så tycker det är roligt att kötta på..

Kan jag få något bra för runt 10k? Jag kommer inte träna på cykeln eller cykla jättemycket (då jag håller på med många andra sporter lol), men vill ändå ha något som går att köra på med - när jag kör.

Tacksam för all input :)

// Isak

Kort svar - nej, du får inte en hyfsad begagnad fulldämpad för 10k. En Scott Spark 960 kan du möjligen få för 15 med lite tur och tålamod, men räkna med ett par tusenlappar till i kostnader för service.
Om du inte måste ha fs, satsa på en bra HT istället, en bra begagnad sådan har du större chans att hitta för 10k.

Kort svar - nej, du får inte en hyfsad begagnad fulldämpad för 10k. En Scott Spark 960 kan du möjligen få för 15 med lite tur och tålamod, men räkna med ett par tusenlappar till i kostnader för service.
Om du inte måste ha fs, satsa på en bra HT istället, en bra begagnad sådan har du större chans att hitta för 10k.
Tack för svar!
Jag kikade lite på HT vs FS och kan absolut tänka mig att ha en HT om jag kommer ned i pris och får en "Bättre" cykel för en billigare peng.

Vad tror du om Scott Scale? Vad finns det för andra cyklar i beg 10k -klassen som är bra?

Tack för svar!
Jag kikade lite på HT vs FS och kan absolut tänka mig att ha en HT om jag kommer ned i pris och får en "Bättre" cykel för en billigare peng.

Vad tror du om Scott Scale? Vad finns det för andra cyklar i beg 10k -klassen som är bra?

Finns ganska många HT som (borde) kosta runt 10k begagnade. Svårt att tipsa...

Tillbaka
Topp