Köpråd MTB

Köpråd MTB
Tja, jag vet inget om den egentligen, men är väl känd för att vara en bra hoj för pengarna om man läser recensioner och även här!
Polygon D7 finns i lager här tydligen om det är intressant.
Tja, jag vet inget om den egentligen, men är väl känd för att vara en bra hoj för pengarna om man läser recensioner och även här!
Polygon D7 finns i lager här tydligen om det är intressant.
Vill helst handla från bikester då jag har 10% rabatt där.

Köpråd MTB
En snabb fråga till alla andra då ts troligen inte vet svaret. Jag såg att polygon t7 och t8 har Tektrobromsar, har dom ryckt upp sig eller? Jag har inte haft tektros hyraliska på många år men när jag hade det (på två olika hojar) så var dom inte mycket att ha.

Köpråd MTB
En snabb fråga till alla andra då ts troligen inte vet svaret. Jag såg att polygon t7 och t8 har Tektrobromsar, har dom ryckt upp sig eller? Jag har inte haft tektros hyraliska på många år men när jag hade det (på två olika hojar) så var dom inte mycket att ha.
Det kan säkert variera. De som kommer på Nuclues 26 i år är inte så roliga och de jag hade på hyr Trek Rail förra året hade kanske varit ok på en barncykel men inte på en enduro.
Kanske finns bra också

Köpråd MTB
Det kan säkert variera. De som kommer på Nuclues 26 i år är inte så roliga och de jag hade på hyr Trek Rail förra året hade kanske varit ok på en barncykel men inte på en enduro.
Kanske finns bra också
Läst en del om t7:an och t8:an och det som är återkommande hos alla som provcyklat dessa är just bromsarna, att dem inte biter direkt.

Köpråd MTB
Det finns riktigt bra Tektro-bromsar men högst troligt är det inte dom som sitter på. Generellt sett är dom ganska lätta att underhålla o serva men det är inte så mkt bromskraft att skryta med.

Köpråd MTB
Det var det jag misstänkte, och är det något man vill ska finnas där när man behöver det så är det bromsegenskaper.
Jag tycker att T7 och T8 ser väldigt prisvärda ut om det inte hade varit för bromsarna. Visst kan man byta ut dom men då får man ju räkna in det i TS budget, för det är inte kul att inte kunna lita på sina bromsar. Dum grej att snåla på.
Mitt råd är att köpa den dyra Orbea Laufeyn, det är en Hardtail men där får du en riktigt fin cykel.

Köpråd MTB
Det var det jag misstänkte, och är det något man vill ska finnas där när man behöver det så är det bromsegenskaper.
Jag tycker att T7 och T8 ser väldigt prisvärda ut om det inte hade varit för bromsarna. Visst kan man byta ut dom men då får man ju räkna in det i TS budget, för det är inte kul att inte kunna lita på sina bromsar. Dum grej att snåla på.
Mitt råd är att köpa den dyra Orbea Laufeyn, det är en Hardtail men där får du en riktigt fin cykel.
Tja, stannar gör det ju till slut. Vill man uppgradera billigt kan man ju alltid köpa trickstuff-belägg o större skivor till att börja med.

Köpråd MTB
Det finns riktigt bra Tektro-bromsar men högst troligt är det inte dom som sitter på. Generellt sett är dom ganska lätta att underhålla o serva men det är inte så mkt bromskraft att skryta med.
Tektro är ju det lite mer alldagliga/billiga från samma fabrik och ägare som TRP så det är inte nåt random / bottennapp iaf. Lätt och lärorikt, och inte alltför dyrt att uppgradera bromsar sen.

Köpråd MTB
Tektro är ju det lite mer alldagliga/billiga från samma fabrik och ägare som TRP så det är inte nåt random / bottennapp iaf. Lätt och lärorikt, och inte alltför dyrt att uppgradera bromsar sen.
Nä men vad som förbryllar mig är att man kittar en cykel på 25tkr i det här fallet t8 med i övrigt rätt bra komponenter som 12s slx, dämpare från fox mm så va fan slänger man på Tektrobromsar för? Det känns ju bara korkat. Det är ju sånt man kanske inte tänker på som oerfaren men jag drog t ex öronen åt mig.
Jag har mt200 på min men för det första så gav jag inte ens 10 för min (RR AM100) och så överraskade dom faktiskt, men det står på listan över uppgraderingar i år.

Köpråd MTB
Såg nu att bikester fått in nya h30 i lite olika färger dock endast i XL. Kan den passa mig som är 185cm lång?

Står på orbeas hemsida att XL är för 180-195cm men på bikesters hemsida så ska jag ha large men ligger närmare XL enligt deras storleksskala dem använder.

Sista frågan då, hur ställer sig denna mot Polygons T8 från förra året, något vassare?

MVH

Senast ändrad:
Köpråd MTB
Man kan inte bara köpa en cykel på impuls ju! Det måste ältas o stötas och blötas i några månader först. Vinklar och mått måste in i excel-rapporter och det kan ju ta lite tid att få fram allt underlag. Även Youtube måste gås igenom. Eller är det bara jag? :unsure:
Det kan, och bör, man visst! Med för mycket vetenskap får man bara förväntningar och blir besviken. Helst en röd, de är snabba!

;-)

Köpråd MTB
Kan rekommendera den modellen ?
+1, nöjd ägare. Fattade intresse initialt av denna recension, även om man fick lite mer bang for the buck när det begav sig:

Tillbaka
Topp