Rastafaraj
Medlem
Köpråd nybörjare MTB motionär
Var i Genarp med frugan idag och hyrde och åkte MTB för första gången, på bikefix. Vi hade skitkul och jag är sugen på att skaffa en egen nu för motion och friluften då jag älskar att cykla och har aldrig åkt/upplevt något liknande tidigare som cyklarna vi hyrde på bikefix idag. Hittar varje ursäkt jag kan för att cykla men har alltid endast cyklat i stan på betong på vanliga damcyklar vilket inte ens går att jämföra med. De cyklarna vi hyrde heter tydligen Cube Attention Hardtail och ligger på runt 12.000 kr. Tycker det är mycket pengar för en hobby/motion/nöje just nu och undrar, finns det cyklar som kan jämföra sig med denna modellen men i lägre prisklass ev begagnade?
Förstår att det är främst seriösa hobbyister på detta forumet och vill inte förolämpa någon och hoppas att tålamod finns för en enkel motionär som mig med.
Målet är att hitta en cykel som kan åka liknande terräng som i Genarp/häckeberga främst
Förstår att det är främst seriösa hobbyister på detta forumet och vill inte förolämpa någon och hoppas att tålamod finns för en enkel motionär som mig med.
Målet är att hitta en cykel som kan åka liknande terräng som i Genarp/häckeberga främst