Köpråd önskas
Har äntligen fått mina skattepengar och skall nu investera i min första ordentliga mtb. Jag har tittat runt lite och fastnat för nishiki team. Tänkte kolla med er erfarna vad ni anser dels om denna cykel men även om andra cyklar i 7000-10000 kr klassen. Har en ganska aggresiv körstil men vill även kunna använda cykeln till stadstransporter (ingen kona hoss eller dylikt alltså).
Vill även veta lite om vilka komponenter man egentligen behöver? Räcker deore/lx eller skall man satsa högre? Vad skall man titta efter framdämpare? Vilka ramar är gångbara i skogen? o.s.v.
Jag har även förstått att man kan få riktigt bra instegshojar begagnat också och skulle gärna vilja veta mer om vart man skall söka begagnat.
Vill även veta lite om vilka komponenter man egentligen behöver? Räcker deore/lx eller skall man satsa högre? Vad skall man titta efter framdämpare? Vilka ramar är gångbara i skogen? o.s.v.
Jag har även förstått att man kan få riktigt bra instegshojar begagnat också och skulle gärna vilja veta mer om vart man skall söka begagnat.