Köpråd: Prisvärd HT med dropper post

klippan

Medlem
Hej,

Behöver byta ut sonens MTB mot en större storlek, grabben växer o är snart ikapp mig! Just nu har han en Trek Roscoe 6 som hade inbyggd hisstolpe, något vi tycker är väldigt viktigt och vi inte vill leva utan. Och det enklaste vore om cykeln inkluderar dropper post från början. Jag vill inte installera den i efterhand eftersom det knappast blir varken billigare eller enklare.

Mina önskemål:
- 29"
- Hardtail
- Dropper post i standardutförande
- Budget 10-15tkr (i värsta fall upp till 20tkr)

Söker era tips på modeller jag ska kika på som uppfyller mina förhoppningsvis enkla krav, mycket tacksam för tips! ❤️

Grymt stabilt bygge.
Tycker man att den behöver uppgraderingar direkt ur lådan så har man rätt höga krav. :)
125 mm drop är lite föråldrat nu men frågan är väl vilka cyklister som förbättrar sina varvtider av en uppgradering.
Rockshox Revelation framgaffel och DT Swiss 370 hjulpar måste vara svårslaget i klassen!

Senast ändrad:
Var på samma jakt bara för några veckor sedan, fick tips här på olika trådar (och speciellt av Jonte987 som också svarat ovan) om MB31. Har nu kört några vändor med cykeln och gillar den, klättrar grymt bra och gör inte bort sig utför. By kostar MB31 TR ca 18' med SLX, köpte min begagnad för ca halva priset. Känns som mkt cykel för pengarna. Är det något jag skulle vilja förbättra så är det en bättre dämpare men den funkar som kommer med.
IMG_7151.jpeg

Personligen tycker jag den är snyggare än Laufey också men många verkar ju uppskatta Lafey....

Laufey har väl 140mm slag och i den klassen finns det många fler alternativ

Du vet att du kan sätta en Charger dämpare i gaffeln?
Tack, fått tipset av Jonte, det är väl det jag borde göra. Tänkte att jag först skulle testa runt lite med olika tryck och rebound så jag inte gjort bort mig på en sån enkel sak. Men kan som sagt mkt väl bli en charger, alt byta gaffeln helt och sälja den som sitter på.

Tillbaka
Topp