Köpråd/val (pendlare + annat)

amarth

Medlem
Hejsan

Är på gång att köpa ny cykel men har lite svårt att bestämma mig.

Cykeln kommer främst att vara pendlarhoj och jag drar mig därför lite åt en hybrid med racingstuk

http://cykelkraft.se/index.php?cont...passaralla=true&cmd=showmenu#topOfContentArea

Jag kommer använda cykeln för konditionsträning, och då passar ju en trek 7.5 rätt bra att köra ett par mil landsväg med intervaller, backar osv..

Jag vet dock att jag kommer vilja ge mig ut lite i terräng också, men vill inte cykla i stan med en mtb så frågan är om jag satsar på en trekken, kan det vara ett alternativ att köpa lite värre däck eller däck + värre fälg eller behöver jag helt enkelt titta på något annat?

Ska väl tillägga att jag helst inte lägger mer än 8k på cykeln och har 20% på alla trekcyklar.

Senast redigerad av en moderator:
Far min köpte en Trek FX 7.5 och även om jag tyckte fronten var lite hög verkar den kunna gå rätt snabbt och vara ett helt OK pendlaralternativ. På asfalt. Kanske att den klarar sig som en cyclocross i skogen/på stigar med något bredare däck (tror det sitter på 32mm som default), men det är inte en FS HT - du behöver isf titta på något annat. Men jag tycker det verkar vara rätt mycket "bang för the buck" med FX-modellerna.

Tillbaka
Topp