Köpråd White GX Pro 18 XXL.se

Förr var dom alldeles för små. I år är dom alldeles för stor? Vad gör dom där White egentligen?

Bra cykel för pengen. Är det bara pendling och noll nöje skulle jag haft den ? nu går jag efter tankesättet "en cykel man inte vill ha blir man inte nöjd med", på gott och ont.

Missade rean på White GX 18 pro och lite som var förra veckan. Någon som har tips på en CX i prisklassen 5-7000kr som är likvärdig? Har inte lust att betala fullpris för en utgående modell som inte ens är särskilt snygg att titta på, men skulle behöva en cykel att ta mig runt på landet i sommar.

Ja den är helt ok. Men tycker inte att den är värd sitt originalpris på 7000kr. Identiska specs med GX lite 18 som ibland går för 5000kr.

Nito sa:
Ja den är helt ok. Men tycker inte att den är värd sitt originalpris på 7000kr. Identiska specs med GX lite 18 som ibland går för 5000kr.

Ja men att du missat deras rea är väl inget som kan du kan klandra cykeln för, det är fortfarande sjukt mycket cykel för pengarna. Har väldigt svårt att se att du hittar någonting annat på marknaden för samma pengar.

Har du tur så kanske du kan få tag i ett sånt här ex, https://www.stadium.se/sport/cykel/cyklar/262987101/occano.vgx-28.black-yellow

Annars får du nog snegla på begmarknaden eller ebay?

Likvärdig en GX Pro (dvs hydraulisk broms) hittar du inte ny i det prisläget. Livärdig med GX Lite, knappt det heller. Kan du tänka dig att beställa så har du ju Marin Nicasio (som jag tycker är en bra mycket roligare cykel än White), för ca 6700 från CRC om du vill ha lastmöjligheter.

Jag köpte föregångaren CX Pro på höstrean för knappt två år sedan, 5400 kr vilket är mitt bästa cykelköp någonsin, alla kategorier. White-cyklarna är sjukt prisvärda när dom reas ut.

Blev en White GX lite 19 tillslut i mitten av juli. Köpte den två dagar innan den reades ut för 6000kr, så gick miste om 1000kr. Var på semester då så hade inte med originalkvittot så de kunde inte under några omständigheter gå med på att jag skulle utnyttja prisgarantin utan det fysiska pappret, trots att mitt köp var registrerat i deras databas... Men är ändå nöjd med köpet och har redan trampat på dryga 50 mil på den.

Hade tänkt ha den som lite pendlarcykel till bussen nu i höst så tänkte höra om nån vet några vettiga stänkskämar som passar till den? Borde väl gå att köpa universal stänkskärm med stag, a la Biltema? Eller kommer jag tycka att de är i vägen när det är fint väder och man vill träningscykla, så jag ska skaffa med snabbkoppling istället?

Nito sa:
Hade tänkt ha den som lite pendlarcykel till bussen nu i höst så tänkte höra om nån vet några vettiga stänkskämar som passar till den? Borde väl gå att köpa universal stänkskärm med stag, a la Biltema? Eller kommer jag tycka att de är i vägen när det är fint väder och man vill träningscykla, så jag ska skaffa med snabbkoppling istället?
Köpte SKS Longboard på nån av nätbutikerna nät jag köpte min White GX för ett år sen. Väldigt nöjd. Kört ett motionslopp o behöll då skärmarna på (men tog av pakethållaren).
Biltemas universalskärmar är ju billiga men kan ev kännas lite breda, mät o kolla före köp är mitt tips.

Nito sa:
Blev en White GX lite 19 tillslut i mitten av juli. Köpte den två dagar innan den reades ut för 6000kr, så gick miste om 1000kr. Var på semester då så hade inte med originalkvittot så de kunde inte under några omständigheter gå med på att jag skulle utnyttja prisgarantin utan det fysiska pappret, trots att mitt köp var registrerat i deras databas... Men är ändå nöjd med köpet och har redan trampat på dryga 50 mil på den.

Har också en GX Pro 18 som pendlare. Köpte några billiga stänkskärmar med stag från Jula som kanske inte är världens mest gedigna men har funkat utmärkt. Det blev dock lite tight med dubbdäck men funkar.

För övrigt har XXL varit mycket smidiga när jag har köpt något som sedan reats. Räckte med ett mejl så betalade de tillbaka mellanskillnaden.

Luke72 sa:
Nito sa:
Köpte SKS Longboard på nån av nätbutikerna nät jag köpte min White GX för ett år sen. Väldigt nöjd. Kört ett motionslopp o behöll då skärmarna på (men tog av pakethållaren).
Biltemas universalskärmar är ju billiga men kan ev kännas lite breda, mät o kolla före köp är mitt tips.

Tack för tipset. Blir att kika på!

Martin83 sa:
Nito sa:

Har också en GX Pro 18 som pendlare. Köpte några billiga stänkskärmar med stag från Jula som kanske inte är världens mest gedigna men har funkat utmärkt. Det blev dock lite tight med dubbdäck men funkar.

För övrigt har XXL varit mycket smidiga när jag har köpt något som sedan reats. Räckte med ett mejl så betalade de tillbaka mellanskillnaden.

Antar att du köpte online? När det är köp i butik så finns massor av klausuler gällande prisgarantin, bland annat att man måste besöka butiken och visa upp originalkvittot och att gällande vara måste finnas i lager i samma storlek i den butik du befinner dig i. Med andra ord är det sista gången jag köper något sådant i butik. Får bli att beställa från hemsidan och hämta upp i butik även om jag står i butiken och gör beställningen...

https://www.xxl.se/30-dagars-prisgaranti

Senast ändrad:
Thunder Burt 2,1 går ledigt in i både gaffel och ram. Har ett TB 2,25 som jag ska testa i gaffeln sen också, ser ut som att det ska gå.

Provtur snart!

Bilagor

• B4C53C6E-3727-4E2F-8359-CD625BE35925.jpeg
    B4C53C6E-3727-4E2F-8359-CD625BE35925.jpeg
    285 KB · Besök: 840
  • 086DA7CD-75F4-49AE-8EF7-E4299FBD4C6A.jpeg
    086DA7CD-75F4-49AE-8EF7-E4299FBD4C6A.jpeg
    243.5 KB · Besök: 465

Bilagor

• 6E31BA67-B5D8-4F64-A026-F47F32C52839.jpeg
    6E31BA67-B5D8-4F64-A026-F47F32C52839.jpeg
    370.9 KB · Besök: 364
  • EC67D6CC-742C-4825-8EC1-259791F9E2B7.jpeg
    EC67D6CC-742C-4825-8EC1-259791F9E2B7.jpeg
    325.3 KB · Besök: 343
Det gick en eker på mitt bakhjul häromdagen. Lämnar man in det på Xxl eller finns det bättre i Stockholm?

Är det lugnt att cykla med en eker trasig? Min sommarcykel har slicks vilket inte känns jättebra nu på hösten.

Jag plockade upp en GX Pro Ane i Small (51cm) och en Apex LTD i Small (53cm). Stora i storlekarna helt klart men hade sadelstolpar utan offset liggandes som jag bytt till.

Apex LTD för 7999kr var verkligen ett kap. Två timmar efter att jag köpt cykeln så höjdes priset till 10 999kr - ordinarie 12 999kr. Killen i butik reagerade på priset och påpekade att det måste ha varit något fel på prissättningen just den dagen. Fel?! Helt rätt snarare.
Fler cyklar åt folket!

calleking sa:
Jag plockade upp en GX Pro Ane i Small (51cm) och en Apex LTD i Small (53cm). Stora i storlekarna helt klart men hade sadelstolpar utan offset liggandes som jag bytt till.

Apex LTD för 7999kr var verkligen ett kap. Två timmar efter att jag köpt cykeln så höjdes priset till 10 999kr - ordinarie 12 999kr. Killen i butik reagerade på priset och påpekade att det måste ha varit något fel på prissättningen just den dagen. Fel?! Helt rätt snarare.
Fler cyklar åt folket!

Sadelstolpe utan offset, vad innebär det?

Allroad sa:
calleking sa:

Fler cyklar åt folket!

Sadelstolpe utan offset, vad innebär det?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Seatpost - "Offset is the distance between the centerline of the seatpost tube, and the centerline of the clamp area."

rBVaR1vIT_SAOC3JAAFEqVYYnHM0601.jpg

Jag försöker hitta en kasett till min gx pro att slänga på trainern. Men på XXL står det att det är en Shimano tiagra 11-28t men jag kan inte hitta en sån på hela google, 12-28 hittar jag gott om. Kan det vara så att xxl skrivet fel? Någon som vet?

Emax sa:
Jag försöker hitta en kasett till min gx pro att slänga på trainern. Men på XXL står det att det är en Shimano tiagra 11-28t men jag kan inte hitta en sån på hela google, 12-28 hittar jag gott om. Kan det vara så att xxl skrivet fel? Någon som vet?
Om du redan har cykeln så kan du väl bara räkna kuggen?

Emax sa:
eiskall sa:
Luke72 sa:
Om nån går i köptankar har XXL återigen sänkt priset på GX Pro 19 - till 6999. Dock är stl L/58 slut.
https://www.xxl.se/white-gx-pro-19-...paign=DR47.24.11.19+BLACK+WEEK+-+Söndag+20:00

Trist för alla som är över två meter då...

Hysteriskt stor för att vara L.

Ha! Indeed.
Jag är 1.78 och har en M och det är det största cykeln jag har suttit på. Skulle tagit en S istället.

Ja, jag är 187 och köpte först en L på ren slentrian. Cyklar annars på en Aeroad i L med slammad 110-stam och satt betydligt mer utsträckt på Whiten...

Bytte till en M som passar bra.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp