Köptips. Nybörjare

Gooner94

Ny medlem
Köptips. Nybörjare
Hej!

Min gamla Scott-cykel blev stulen här om veckan och jag går nu i tankarna att köpa en ny cykel. De enda kraven jag har är att den är 29tum, att framgaffeln är låsbar samt att det är skivbromsar. I övrigt är jag väldigt dåligt påläst om cyklar. Min budget är ca 8000kr. Har ni, mer kunniga människor några tips till mig? Kanske vart jag ska köpa ifrån, vad jag ska tänka på, eller rent av en speciell cykel ni kan tipsa om?

Edit: Cykeln skall främst användas till asfaltscykling men jag vill kunna ta mig fram på stigar och skogsvägar också.

Senast ändrad:
Köptips. Nybörjare
Perfekt till både stig och landsväg ;)

Bilagor

• IMG_6651.JPG
    IMG_6651.JPG
    65.3 KB · Besök: 14
Köptips. Nybörjare
Om du främst ska ha cykeln till asfalt skulle jag tänkt om , om jag vore dig.
En trekking eller cyclocross är mer lämpade med att kör till mestadels på asfalt med,fast nåd klara av lite grusvägar osv.
Men beror bara på hur bråkig terräng du vill cykla på...

Ska du ha en mtb så skulle jag rekommendera denna, kommer ta ett ganska långt tag innan man gnäller på att någon komponent är dålig då..
Det är billigare att skaffa en rejäl cykel på en gång än att köpa en billig och sedan märka att inte framgaffeln eller så inte hänger med
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237645/wg_id-655

Sen är ju ganska bra att veta vad du vill ha för storlek alternativt hur lång du är...

Tillbaka
Topp