Köptips på DH cykel.

Jonas E:son

Medlem
Köptips på DH cykel.
Någon som har tips & råd om DH cyklar som passar den lite större åkaren, typ 187 cm/ ca 93 kg. Gillar Sunn radical men känns väldigt liten..tips någon?

Köptips på DH cykel.
Jag skulle vilja påstå att de flesta modeller i Large borde passa, men undantag från lappiere vilken är väldigt liten. I några fall kanske det räcker med en M också, typ demo. Själv 191 och kär IH Sunday i strl L.

Köptips på DH cykel.
rocky mountain flatline pro i L=123cm hjulbas.
sc v10 i L av årets modell är också grymt stor

Bilagor

• DSC00611.JPG
    DSC00611.JPG
    133.1 KB · Besök: 17
Köptips på DH cykel.
Radical i Large är lång och en medium demo 8 skulle tom. passa dig.

läs på tillverkarnas specifikationer om cyklarna. Wheelbase är intressant för dig att titta men lär dig vad top tube mm även innebär.

Köptips på DH cykel.
Tackar för råd och tips. Skall titta lite närmare på rekomendationerna. Jag har dock blivit frälst i "enkelheten" på Radical. Kollade på Demo 8 och undrar om skillnaden mellan I och II är så stor på entusiastnivå...dock ser ju SC v10 ut som en bra cykel. Var i vårat avlånga land kan man kika på cyklarna. Verkar vara få som har sådana cyklar hemma i lager.

Köptips på DH cykel.
solid bike mission 9 Large är stor kan jag säga.

sjukt progressiv ram, visserligen är jag lite för subjektiv för att rekomendera en dh-ram, men-men jag själv är 189cm lång och gillar den ramen väldigt mycket och inte minst för dens storlek.

Köptips på DH cykel.
Om det är samma storlekar på -09 Glory som -10 så skulle jag kunna rekommendera en Giant Glory. En kompis kör med -09 i storlek Large och han är ca 190cm å väger 90kg och är väldigt nöjd med storleken (dock tycker jag den är alldeles för stor och jag är ynka 178 på ca 80kg).

Tillbaka
Topp