Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Låter ju bra, eftersom även jag beställt därifrån. Sen är det ju inte Amazon som faktiskt säljer det osv så får väl se.Jag hittade och beställde samma kit på amazon. Levererades på en vecka.
Ja precis. Amazon är ju bara reklamplatsen.Låter ju bra, eftersom även jag beställt därifrån. Sen är det ju inte Amazon som faktiskt säljer det osv så får väl se.
Ungefär min erfarenhet av kinaverktyg också. Kanske funkar i några år, kanske river du sönder gängan på insidan av handtaget första gången. Testa och se.Just fått hem "samma", via Amazon.
Men jag blir lite fundersam på spel i sidled, men de kanske är mer av en feature?
Inget jag direkt saknat på mina hemmagjorda pressar, vad säger expertisen?
Visa bilaga 509029
Du kan göra samma sak med en vanlig mutter på en skruv.Just fått hem "samma", via Amazon.
Men jag blir lite fundersam på spel i sidled, men de kanske är mer av en feature?
Inget jag direkt saknat på mina hemmagjorda pressar, vad säger expertisen?
Visa bilaga 509029
Hej.. Toppen, måste kännas skönt att veta att du också kan montera nya lager i "mjuk svans ram".. mvh borano20Ja precis. Amazon är ju bara reklamplatsen.
Det var den här säljaren i alla fall.
Visa bilaga 508959
Mjuk svans ram vändpunkt om jag får be. ?Hej.. Toppen, måste kännas skönt att veta att du också kan montera nya lager i "mjuk svans ram".. mvh borano20
Hej.. Ne se det går inte. Ur ett landsvägsperspektiv så... möjligen "svans ram vändpunkt". Mjuk är ett skällsord i sammanhanget.. mvh borano20Mjuk svans ram vändpunkt om jag får be. ?
De sista tecknen är bara olika tätningar, de första 4 ger dimensionen. Sen finns det fler dimensioner med samma diametrar men annan bredd än de som finns listade som också passar, står mm-mått på alla pressarna också som bonus.Ja ok, det låter ju bra...
Min hoj har 6900 och 6902 lager, fattar inte vad 1ZR samt 2RS betyder men det kanske passar då.
Får man fråga vad ni gav för kittet då? Kostar ca 850 kr nu.
Pressverktyg för cykellager, vridpunkt för hjul, nav, universell pressats för cykellager, mjuk svansram : Amazon.se: Sport & outdoor
Pressverktyg för cykellager, vridpunkt för hjul, nav, universell pressats för cykellager, mjuk svansram : Amazon.se: Sport & outdoorwww.amazon.se
Huvudsakligen pressa in.Verktygen ni länkar till här - är de även för att ta ur lagren? Eller bara för att pressa i?!
Jag använder denna för att ta ur lagren. Den funkar braHuvudsakligen pressa in.
Jag använder denna för att ta ur lagren. Den funkar bra
SEK 313.67 55% Off | 9Pc Blind Hole Slide Hammer Pilot Bearing Puller Internal Extractor Removal Kit 8-32MM Car Disassembly Tool
![]()
221.82SEK 52% OFF|9pc Blind Hole Slide Hammer Pilot Bearing Puller Internal Extractor Removal Kit 8-32mm Car Disassembly Tool - Special Disassembly Tool - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.coma.aliexpress.com
![]()
Inner Internal Bearing Puller Remover Slide Hammer Removal Tools Kit 8mm-32mm
Buy performance Inner Bearing Puller Remover Slide Hammer Internal Extractor Blind Hole 8-32 Set. Maxpeedingrods provide multiple Inner Bearing Puller Remover Slide Hammer Internal Extractor Blind Hole 8-32 Set for your cars and other performance auto parts, budget car parts with affowww.maxpeedingrods.co.uk
Fanns liknande här, skeppas från Tyskland.
Frakten från Kina var ju rätt saftig...
SEK 244.76 50% Off | Rrskit Bicycle Accessory Bearings Extractor Installation Tool Wheels/Hub Bearings Press Set BB Axis Soft Tail Frame Press ToolSnål som jag är. Nu verkar den inte finnas under 1000 sek (inkl. frakt). Är det någon som har tips på billigare pris?
Frakt på 320kr, urkSEK 244.76 50% Off | Rrskit Bicycle Accessory Bearings Extractor Installation Tool Wheels/Hub Bearings Press Set BB Axis Soft Tail Frame Press Tool
![]()
Rrskit Bicycle Accessory Bearings Extractor Installation Tool Wheels/Hub Bearings Press Set BB Axis Soft Tail Frame Press Tool - AliExpress 18
Själva funktionen ger sig själv när du har det i handen. En bricka på var sida. Det bara lagras många på varandra i lådan.Jag har beställt denna:
https://www.maxpeedingrods.co.uk/pr...c6GMCf6QkXvaFxbw37BGPfPOMFK_LlTwaAt11EALw_wcB
Funkar den på lagren i ramen tror ni?!
Och bonusfråga: sånt pressverktyg ni beställt - jag fattar inte riktigt hur de fungerar. Har man en ”bricka” på baksidan av där man ska pressa in och en ”bricka” mot själva lagret och sedan bara skruvar man ihop så att lagret pressas in?
(På alla bilder sitter ju en hel drös med ”brickor” på själva gängan…)
Edit: nån som orkar göra en video eller ta en bild bara för att visa själva funktionen?
Tack! Jag tror jag fattar.Själva funktionen ger sig själv när du har det i handen. En bricka på var sida. Det bara lagras många på varandra i lådan.
En sida kullagrad och en stum. Den kullagrade sidan på lagret som ska pressas in. Passar massor av storlekar lager. Till ram, vevlager mm. Det behövs ingen film. Köp och börja använda
Behövs en väldigt lång gängstång för dessa one-piece hylsor. Jag har lyckats pressa in det 3 gånger varav också i en MTB med vanlig kort stav men det är lite vanskligt och man får hoppas det prickar rätt in i håletJag köpte den där blå lagerpressen som länkas i tråden, men dessvärre är den gängade stången inte riktigt lång nog för det jag försöker mig på att göra (installera ett bbinfinite one piece-vevlager i en bb92-ram). Det saknas någon cm. Jag har suttit och letat efter en längre passande stång, men hitintills är jag lottlös. De jag hittar som verkar stämma måttmässigt (inklusive den jag råkat felbeställa från amazon) är alla fyrgängade. Är det någon som hittat en längre stång som passar?
Kan du inte bara köpa en fingängad gängstång med dimension som passar igenom pressbrickorna från satsen, och sedan köra bricka och mutter på vardera sida istället för handtagen?Behövs en väldigt lång gängstång för dessa one-piece hylsor. Jag har lyckats pressa in det 3 gånger varav också i en MTB med vanlig kort stav men det är lite vanskligt och man får hoppas det prickar rätt in i hålet
Svårt att hitta en lämplig gängstång! De vanliga på bygghandeln passar inte alls. Det är väl BBinfinite själva och Abbey bike tools som gör passande verktyg men kostar flera tusen. Hambini gör sin egen hemmagjorda variant.
Jo, det är väl det som är plan B om jag inte hittar en stång som passar handtagen i satsen.Kan du inte bara köpa en fingängad gängstång med dimension som passar igenom pressbrickorna från satsen, och sedan köra bricka och mutter på vardera sida istället för handtagen?
Jo det går, om man vill, om man orkar, det är så Hambini självt gjortKan du inte bara köpa en fingängad gängstång med dimension som passar igenom pressbrickorna från satsen, och sedan köra bricka och mutter på vardera sida istället för handtagen?
Tror det går snabbare med plan BJo, det är väl det som är plan B om jag inte hittar en stång som passar handtagen i satsen.
Ok då :DTror det går snabbare med plan BOch vill man så går det ju att svetsa fast något slags ”handtag” på muttrarna om man inte vill köra med spärringnyckel eller fasta ringnycklar ?
Hur lång tid tog det innan den dök upp?Jag köpte den där blå lagerpressen som länkas i tråden, men dessvärre är den gängade stången inte riktigt lång nog för det jag försöker mig på att göra (installera ett bbinfinite one piece-vevlager i en bb92-ram). Det saknas någon cm. Jag har suttit och letat efter en längre passande stång, men hitintills är jag lottlös. De jag hittar som verkar stämma måttmässigt (inklusive den jag råkat felbeställa från amazon) är alla fyrgängade. Är det någon som hittat en längre stång som passar?
Jag köpte på Amazon, kostade några kronor extra men den dök upp på två dagar.Hur lång tid tog det innan den dök upp?
Slog också till på den, 500:- är ju inte så farligt :-)
Aha, ja ibland ska man tänka innan man trycker på köpknappen ?Jag köpte på Amazon, kostade några kronor extra men den dök upp på två dagar.
Jag köpte den för att pressa in mitt nya vevlager, och det misslyckades den med. Men, utöver det har jag inte mycket ont att säga om pressen. Allt jag kollat har varit vettiga mått på, stången är rak och allt verkar gediget. Väl värt sina pengar, om bara stången var 35-ish cm mellan skruvarna istället för ca 20cm.Aha, ja ibland ska man tänka innan man trycker på köpknappen ?
Men men ingen stress hoppas bara den dyker upp
Är du nöjd annars med den?
Ja min gör det. Gängan ser fin ut men jag har inte pressat nåt som kräver att man lägger särskilt mycket kraft. Fetta in gängan är en bra ide då min kom torr.håller era pressar ihop fortfarande? nån tysk på amazon klagade på "smörstål" trapetsgängstången.
Jag väcker också liv i denna gamla tråd. Nu ligger denna på 137kr+297kr i frakt. Skulle ni kört på denna eller på den här från amazon?SEK 244.76 50% Off | Rrskit Bicycle Accessory Bearings Extractor Installation Tool Wheels/Hub Bearings Press Set BB Axis Soft Tail Frame Press Tool
![]()
Rrskit Bicycle Accessory Bearings Extractor Installation Tool Wheels/Hub Bearings Press Set BB Axis Soft Tail Frame Press Tool - AliExpress 18
bikable.se
Eller den här kanske är bättre för ändamålet?Tror ni en hub genie funkar till att få ut maskinlager från body och nav?
![]()
Unior verktyg till avmontering av end caps 12-15mm
Unior Hub Genie är ett smart specialverktyg som används till att avmontera end caps på dina nav utan attbikable.se