Köptips verktyg

setreus

Aktiv medlem
Köptips verktyg
Blev av med hela min väska med verktyg och skulle vilja få tips på var jag kan köpa BRA och prisvärda verktyg. Jag tar också gärna emot varningar typ "köp inte skjutmått på Clas Ohlson för 99 kr, det är helt värdelöst". Skulle behöva:
Fasta nycklar
Insexnycklar
Kassettverktyg (hylsa och piska)
Multiverktyg (jag läste någonstans om DET Bästa Multiverktyget. Vilket märke är bra? Något som ska undvikas?)
Skjutmått
Kedjebrytare
Gaffelpump

Köptips verktyg
Jag tar gärna emot både inköpsställen och specifika tips på verktyg.

Vikt är inte prioriterat utom möjligen på multiverktyg men funktion är viktigast!

Köptips verktyg
Jag har köpt några verktyg av märket jobsworth från on-one som jag tycker är prisvärda och bra. Har dock inte köpt deras set utan endast lösa verktyg i form av tredelad insexnyckel och pedalverktyg och något mer.

Steff

Köptips verktyg
Mitt favvo multiverktyg är blackburns toolmanator, 12 delar inkl kedjebrytare, blir riktigt platt hopfällt och jag har lyckats macgyvera dit ett kedjelås på insidan så man alltid har det viktigaste med sig

Köptips verktyg
steff_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har köpt några verktyg av märket jobsworth
> från on-one som jag tycker är prisvärda och
> bra.

Tänkte precis tipsa om setet. Ser ut att vara samma verktyg som Rose säljer som Xtreme, och dessa är jag mycket nöjd med. Rose säljer en momentnyckel från Topeak som jag gillar. Liknar Canyons, fast lyxigare.
Fasta nycklar, insex och skjutmått har jag köpt på Classe. Deras kedjebrytare är dock skräp.

Köptips verktyg
Jag har en sats från Biltema, tror det är ur serien med 5 års garanti, med hylsor, fasta nycklar och bits som jag har använt flitigt till såväl finmek på cykeln som ganska våldsamt mekande på bilen utan att verktygen visar på något som helst slitage. Mycket smidigt med ett kort spärrskaft till cykelmekandet tycker jag. Enda jag saknar är en fast nyckel eller hylsa i den storlek som behövs till topplocken på gaffeln.

Köptips verktyg
nirre skrev:
> Vad behöver jag för verktyg att komma åt och
> smörja mina vevlager. Har shimano XT vevparti med
> hollowtech 2 lager.

Insexnyckel (storlek 5?) och ett HT2-verktyg.

Köptips verktyg
bojsänke skrev:
> Fasta nycklar, insex och skjutmått har jag köpt
> på Classe. Deras kedjebrytare är dock skräp.

Min kedjebrytare från Classe har fungerat felfritt sedan 2012. Visserligen bryter jag sällan kedjan, men de gånger det hänt så har den fungerat tillfredsställande.

Till och med pryttlarna (kedjpiska, kassethylsa, haknyckel) från Feltema har fungerat utan några som helst problem.

Tillbaka
Topp