[Köptråd] Fulldämpat stål, vad vill jag ha?

Tack för svar! :)

När jag la in inlägget så fick jag priset i euro och eftersom jag inte nöjer mig med kulörerna som erbjuds så blir det "rare"-priset och då stod det 3080 eur..

Helknäppt. :D

Men nu när jag går in igen så skrivs priset enbart ut i pund och då är det 2139 (dvs för raremodell) dvs ca 28 lax plus moms då. Eller blir det verkligen plus moms? Står ju "If you pay in Euros, this price includes local VAT, customs and handling - meaning no hidden extra fees when your product enters the country. However, if any extra costs occur please contact us straight away and we’ll deal with it."

Såg också en video som var några månader gammal där dom beskrev att alla ramar går till UK för sista smekningen typ dekaler och så men det gör dom alltså inte längre då om man slipper momsen? Då kanske det går att överleva nån av de tre kulörerna.. men de är inga vidare att välja ibland alltså..

Nu har jag guld i SM i att tänka för mycket så jag blir bara snurrigare och snurrigare. :D
I alla fall strax efter Brexit var det utan tull om ett visst %-värde av cykeln var gjord inom EU. Moms måste vi alltid betala. Jag drabbades då Fairlight flyttade tillverkning av ramen till Taiwan och inte hade koll på varifrån allt smått kom.

Jag har fattat att de bl.a. gjorde det för att slippa Brexit och momsproblemen, läser samma om att betala i euro, så: no hidden fees.
De har ju släppt en ny ljusgrå... :-) Jag skulle ta Teal, eller mörklilaröd, tycker de inte är så illa.
Väljer man "Teal" eller den där vinrödaktiga kan man beställa en matchande Toyota Yaris till såg jag av en slump. Jäkla fint att glida in till backen med ett sånt ekipage :D

Du verkar insatt, vad ställer jag för smarta frågor till leverantören för att få rätt pris?
Uppskattar verkligen att du tog dig ton här!
Jag förstår att du skojar till det men det kan ju vara bra att säkerställa att man inte betalar UK moms eftersom man kommer (eller i alla fall skall) betala svensk moms. Man betalar svensk moms inom EU också vilket verkar svårt att förstå (fribeloppet är numera väldigt lågt)

Jag förstår att du skojar till det men det kan ju vara bra att säkerställa att man inte betalar UK moms eftersom man kommer (eller i alla fall skall) betala svensk moms. Man betalar svensk moms inom EU också vilket verkar svårt att förstå (fribeloppet är numera väldigt lågt)
Inte alls, jag var helt seriös. Jag tar alla tips jag kan från folk som har koll så jag slipper googla på tråkiga tullsidor och annat och du har koll i mycket vet jag, du hjälpte mig med en bromsfråga för några år sedan minns jag. :D

Om jag går vidare ska jag dubbelkolla så summan blir rätt. Tack!

Tillbaka
Topp