Korta handtag till gripshift-reglage på barncykel?

scuda

Aktiv medlem
6-åriga dottern tyckte att det var svårt att använda tumreglaget på nya cykeln (Frog 52), vilket jag kan förstå eftersom jag själv tyckte att det var klart trögare än de som sitter på mina cyklar. Bytte till ett SRAM MRX Pro Twist shifter som är klart lättare för henne att växla med. Nu hittar jag inte något bra handtag att sätta på styret utanför växelreglaget, i alla fall inte hos LBS eller vid snabb sökning på the usual suspects bland nätbutikerna. Tills vidare sitter ett avklippt gammalt handtag från nån annan cykel, men man vill ju gärna att det ska se snyggt och prydligt ut och likadant på båda sidor.

Finns det några handtag som säljs i par med olika bredd höger/vänster?

Jag sågade av ett lock-on handtag med fogsvans. Bågfil hade säkert gett ett snyggare resultat.

IMG_20150709_153839.JPG

Ja, det lär väl sluta med att jag bara köper nya grepp och kapar det ena. Bara lite fundersam över om jag kommer att kunna få det riktigt snyggt, men hur svårt kan det vara egentligen?

Det finns (eller fanns?) korta Lock-ons från ODI gjorda för vridreglage. Jag hade det på min Spec Enduro anno 2003 eller nått.

Jag köpte grepp med ett tvärrandigt mönster, och kapade mitt mellan två ränder. Blev bra nog för mig.

Tillbaka
Topp