Kortare styrstam vilken modell?

juanxxx

Aktiv medlem
Jag är lång (198cm) och har en Scott HT i strl XXL. Jag har dock inte särskilt långa armar och upplever att jag inte greppar styret ordentligt när jag sitter på cykeln.

Jag lurar på att prova att byta till en kort styrstam för att få kortare väg till styret. Är det rätt väg att gå tro?

Jag har denna styrstam idag och undrar vad jag ska söka på för att hitta en kort styrstam som passar.

Syncros Alloy 6061, oversized 31.8mm / 1 1/8" / 6° angle

Funkar tex denna? Eller ska man ha rise/angle?

Ny på detta med att ”modda” cykeln så behöver tips.

Jag är lång (198cm) och har en Scott HT i strl XXL. Jag har dock inte särskilt långa armar och upplever att jag inte greppar styret ordentligt när jag sitter på cykeln.

Jag lurar på att prova att byta till en kort styrstam för att få kortare väg till styret. Är det rätt väg att gå tro?

Jag har denna styrstam idag och undrar vad jag ska söka på för att hitta en kort styrstam som passar.

Syncros Alloy 6061, oversized 31.8mm / 1 1/8" / 6° angle

Funkar tex denna? Eller ska man ha rise/angle?

Ny på detta med att ”modda” cykeln så behöver tips.
Den passar inte då den är för 35mm styren.
Men både längd och vinkel samt gaffelns lutning påverkar var styret hamnar. Här kan du visuellt se hur och jämföra:

Den passar inte då den är för 35mm styren.
Men både längd och vinkel samt gaffelns lutning påverkar var styret hamnar. Här kan du visuellt se hur och jämföra:
Tack. Men Jag behöver veta vilken styrstam som kan passa.

Tänkte att jag provar med att köpa en kortare styrstam så får vi se om det blir bättre. Kalkylatorn är nog lite over the top för min del just nu.

Tillbaka
Topp