Kneecap
Aktiv medlem
Kortslagig (100-120mm) tjynia med flacka vinklar?
Tjena!
Är inte i behov av massor av slag, vill ha något med kort slag som är lekfullt.
Idag har jag två alternativ; Banshee Phantom och Nicolai Saturn-11
Ganska jämförbara i geometrin, skiljer några mm hit och dit. Saturn-11 är något längre, där är väl den största skillnaden
Dock en del andra skillnader.
Phantom har fått bra kritik för att kännas som att den har mer slag än vad den har, länkaget är alltså rätt tänkt. Nicolai kör på klassiska horst som jag varit nöjd med innan.
Phantom är ett halv kilo tyngre
S-11 kostar 10 papp mer
S-11 har boost bak, vilket gör att jag måste köpa nya hjul.
Ett alternativ är SC Tallboy, men dels gillar jag inte geometrin riktigt dels gillar jag inte designen, sen hittar jag ingenstans att man kan köpa deras ramar löst längre.
Pole 110 känns rätt skum i geometrin, dessutom ännu tyngre är Phantom och nästan samma pengar som S-11
Allt tillsammans gör att det lutar mest åt Phantom, det är inte värt tio papp för ett halvt kilo.
Men vilka har jag missat i segmentet? Finns det någon med flackare HA?
Är inte i behov av massor av slag, vill ha något med kort slag som är lekfullt.
Idag har jag två alternativ; Banshee Phantom och Nicolai Saturn-11
Ganska jämförbara i geometrin, skiljer några mm hit och dit. Saturn-11 är något längre, där är väl den största skillnaden
Dock en del andra skillnader.
Phantom har fått bra kritik för att kännas som att den har mer slag än vad den har, länkaget är alltså rätt tänkt. Nicolai kör på klassiska horst som jag varit nöjd med innan.
Phantom är ett halv kilo tyngre
S-11 kostar 10 papp mer
S-11 har boost bak, vilket gör att jag måste köpa nya hjul.
Ett alternativ är SC Tallboy, men dels gillar jag inte geometrin riktigt dels gillar jag inte designen, sen hittar jag ingenstans att man kan köpa deras ramar löst längre.
Pole 110 känns rätt skum i geometrin, dessutom ännu tyngre är Phantom och nästan samma pengar som S-11
Allt tillsammans gör att det lutar mest åt Phantom, det är inte värt tio papp för ett halvt kilo.
Men vilka har jag missat i segmentet? Finns det någon med flackare HA?