Kränklördag i Kungsängen.

bigmollo

Aktiv medlem
Mors.
Är ni sugna på att kränka och bli kränkta?

På lördag bjuder spinkMollo och RandonnéMats in till lite härlig tempocykling på I1-området.
Start klockan 11:00. Räkna med ca 2 timmars cykling.

Det är räserfräser som gäller. Så ta bilen eller pendeln så ni slipper halka runt på cykelvägarna.

Bilarna kan man parkera vid startplatsen.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=U...=59.53014,17.74395&spn=0.038301,0.107288&z=13

Tanken är att vi kör 8 km lugnt som uppvärmning, vänder och kör fullt spett tillbaka. Återsamling efter 8 km och lugn cykling tillbaka till vändpunkten igen. 4x8km intervaller borde göra de flesta möra i benen.

OBS!
Om det har snöat eller regnat så det inte är torr asfalt så ställer jag in, har ingen lust att köra omkull nu.

Välkmomna!
/J&M

Det är ju min testbana: "Vad har ni på våran gård att göra?" :o)

Är vädret bra så dyker jag nog upp, avser dock inte deltaga i kränkandet - min fot pallar inte för det än.

/G

Om vädret tillåter kommer nog jag också.

Tycker detta passar mig perfekt i den form jag är för tillfället.
" Tanken är att vi kör 8 km lugnt som uppvärmning och lugn cykling tillbaka till vändpunkten igen"

/Pilen

Pilen, vi kan kränka varandra i 32 km/h om du vill. Tror det blir mjölksyra-översvämning för min del. Tur att mamma och pappa bor i närheten ;-)

8 km? Färingsövarianten är 3x18 väl? Oj, här kommer det verkligen att gå undan. Ska kolla hemma, jag har lagt ner utomhuscykling på vintern i år (annat än pendling) så det skulle vara kul att testa fultysken på bar asfalt. Och så är jag i taskig form, jag behöver kränkningen.

Ah. Jag ska vara i Stockholm i helgen, men har varken racer eller möjlighet att ta mig till samlingsplatsen. Så synd... :)
Hoppas dock kunna bli kränkt någon gång i sommar istället.

Om du får tag på en hoj så kan jag plocka upp dig. Antar att du är ute i Husby-krokarna. Mina hojar är tyvärr för små för dig Öijer, annars hade du kunnat låna.
/J

Tanken är att fira svärmor som blir 60 och persikst nyår, men frugan har nog överseende om jag vill cykla lite med gubbar istället.

Magnus:
Känner jag dig rätt är väl dessa 32 km/h den lugna cyklingen på
tillbakavägen.

Nä fy tusan vad jag kommer att bli kränkt.
Men det skall bli skoj att komma igång med kränkar pass ett par veckor tidigare än i fjol.

/Pilen

nä, ingen åldersgräns. det är bara din fysiska förmåga som begränsar. :)

antingen kör du ifrån, hänger med eller blir kränkt.

blir du kränkt så har du två alternativ:
1) ge benet så länge du kan själv tills du möter gruppen och vänder åter mot starten.
2) ge upp och i sakta mak flåsa tills du möter gruppen och vänder åter mot starten.

ses på lördag om vädret vill. :)

mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> nä, ingen åldersgräns. det är bara din fysiska
> förmåga som begränsar. :)

Eller din genetiska enligt en annan tråd :) Om du presterar utöver din genetiska förmåga blir det konpanistryk på I1s parkering.

Jag har bollat frågan med chefen och det låter inte helt omöjligt att jag faktiskt kan få cykla lite på lördag.
Men eftersom jag är ett miffo behöver jag då låna cykel (Rocks cross?) och skjuts från Husby/Kista och sedan tillbaka igen...

skjuts går att lösa, jag kör från bromma och kan smita in via kista/husby/akalla på vägen.

vi ser hur vädret ser ut och styr upp det inför lördag. :)

Öijer skrev:
> Jag har bollat frågan med chefen och det låter
> inte helt omöjligt att jag faktiskt kan få cykla
> lite på lördag.

Ah, skit också. Den här kränkningen ser ut att kunna bli rätt grov... ;)

Här finns också bil det är bara att välja och vraka.
/J

Jag cyklade en 2-timmarstur på 2½ timme igår och blev så slut att jag var tvungen att äta marsipan efter 1.50. Toppformen ligger kvar i september.

Free-Candy-Van.jpg ht=426

bigmollo skrev:
> Ah, skit också. Den här kränkningen ser ut att
> kunna bli rätt grov... ;)

+1

Nu är det bara sjunga Idas sommarvisa resten av veckan. Prognosen ser inte jätte-Happy ut :(

Lyckas jag kränka Öijer skall jag också börja blogga.

Är det bra grepp i Tacx blå trainer däck.
Eller måste man byta innan lördag.

/Pilen

Öijer: Cykeln finns i Kungsängen, jag tror att Mollo hittar. Det sitter vanliga spd på men jag kan skifta till look om det behövs.

Skönt med plusgrader, då fryser inte tårarna på kinderna.

Har du vägdäck på crossen Markus? Annars kan jag ta med ett par extra hjul så du slipper byta.

Jag känner att några här bluffar om sin form :-) Spännande med första formjämförelse för våren - jag ser fram emot kränkstatistiken efteråt!

Jag plockar med egna pedaler då jag kört sådana däringa Speedplaypedaler och därmed har sådana klossar under skorna.

Middagsplaner har nu blivit lunchplaner...
Alltså har jag just nu inte möjlighet att vara med ändå. Får väl ta med mig löpardojorna ner istället för cykelskorna...

Tillbaka
Topp