Har inte gjort någon speciellt hård vurpa, vilket jag mest är tacksam för, så jag för kompensera med flera istället :)
020122 Mina byxor efter att ha nästan-frontat med en bil i blixthalka. Var på väg hem från jobbet när någon svängde ut framför näsan på mig. Klarade mig med blotta förskräckelsen, smekte in lite fint i sidan på bilen och repade bägge dörrarna med pedalen.
020415 Blev påkörd av en bil, hade tur att högertrampan var i framåtläge, bilen tog i bägge stagen till pakethållaren...
020504 Skrapsår på låret från någonstans någon gång
020921 Drog av (!) styret på pendlarcykeln, var nog spräckt en tid av rostspåren att dömma.
030320 Dunkade i knät i någon sten, närmaste blodvite jag kommit. Hittills.
030531 I duschen efter Bockstensturen frågade någon om jag vurpat, undrade hur de kunde veta det :)
030531 Körde även sönder ramen på BST, vurpade inte då - tack och lov!
030813 En gräshoppa fick sätta livet till. Prydde mitt underrör rätt länge - satt som limmad.
040327 Spårade ur bilspåret i ~40km/h. Från höger till vänster: Cykelspåren upphör vid ryggan, ett hjulmärke vid kameraväskan, ett spår från styret vid handsken, cykeln = landningsplats och så låg jag efter den...
040327 Fick se försent att det var ett drop på andra sidan snön, körde tvärstop med framhjulet i snön och voltade över ner i asfalten. Skrämd men oskadd.
Fler bilder lär väl komma med åren...
Min värsta SPD-incident var när jag nästan ramlade framför en bunt "riktiga cyklister" (elitåkare från CSK-Ludvika). Hoppade runt med cykeln rätt länge utan att få loss högerfoten från pedalen :) Pinsamt.