bitley
Medlem
KTM was: Wow. Is: Stulen. Udda 29" MTB. Uppsalatrakten..
Jag är en riktig mtb-noob (har dock haft två st tidigare men aldrig riktigt fastnat) - letat som en galning och tänkt köpa en Biltema-jonne bara för att komma igång. Men så idag råkade jag av ren slump dyka på denna. Blev så het på gröten att jag beställde den - ca 6500:- från Länna. Hoppas den blir bra, men på ren känsla (som jag alltid går på) så - yeah! This is the shit. Liksom. Hehe.
Satt för övrigt och sluddrade i tfn med polaren samtidigt och vi började snacka om barncyklar vi haft. Mindes denna Monark:
Plötsligt slog det mig varför jag gillar MTB-cyklar; de har samma lutning som dessa gamla, på ramen liksom. :) Det är nog någon inneboende 10-åring man har innanför pannbenet trots allt, lekfulla minnen från förr. Inte fasen ska gubben ha en gubbcykel. (Jag är 71:a).
För övrigt; alla säger Scott, Nishiki... jag kände bara... 90-tal. Känslan igen liksom. Känns roligt och fräscht att ha hittat ett helt nytt märke (för svenska marknaden & just cyklar då - de är kända för att göra motorjonnar tydligen). Österrikisk hoj. Gillar deras färgkombinationer med genomgående svarta och orange färger.
För att göra en storstilad start på detta forum - här är en bild till; en KTM-räser. Tyckte den var så jäkla snygg. :)
Senast redigerad av en moderator: