La Vuelta 2018

Pfaff

Aktiv medlem
La Vuelta 2018
Så ja!
Det blir 23 etaper i år - näst år alltså!

E3330404-B2F6-4ACA-8D6A-09F0753D2B4B.jpeg

La Vuelta 2018
Som skrivet på fel ställe:

Det här att Froome och Thomas inte sägs vara med: Kommer det göra tävlingen roligare eller tristare?
Personligen tror jag det blir roligare med lite friare tyglar i Sky än deras vanliga trista "sju i klump längst fram där en efter en droppar sista halvtimman...", och det uppskattar jag :-)

La Vuelta 2018
Personligen ser jag av olika skäl mest fram emot etapperna 4, 7, 13, 14, 15, 17, 19 och 20. Etapp 20 ser ut att vara Vueltans svar på årets touretapp nummer 17 med minimalt med plattkörning och en relativt kort etapp. Touretappen var förvisso ännu kortare men Vueltans etapp förefaller ha fler höjdmeter.

Senast ändrad:
La Vuelta 2018
3, 4, 14, 17 & framför allt 20 tyckte jag oxå såg ut som om det kunde bli ganska livat i fältet med överraskningar i topp fem :-)
Det var ju några etapper som slutade "rakt upp" och de brukar väl sällan bli samma överraskningar på (tänker jag och får skämmas när så sker :-) )

La Vuelta 2018
Min dröm är att Kwiatkowski tar ledningen idag eller på tisdag och sedan får vi se tre veckors lagarbete från världens bästa lag som jobbar mot ETT ENDA MÅL.

Huvuden skulle explodera på alla hatare.

Tyvärr tror jag inte det kommer hända men drömma kan man alltid.

La Vuelta 2018
Henrik_E sa:
Vi borde ha vadslagning om vilken etapp Richie Porte kommer krascha bort sig på.
Han tappade 13 och en halv minut idag på andra etappen, så jag vågar spå att han inte kommer vinna i alla fall.

Nibali tappade 4 minuter, så det går inte så bra för han heller.

Viva Balaverde.

La Vuelta 2018
Enda säkra sättet att inte vurpa på en etapp torde nog vara att inte starta på den. Skulle inte bli jätteförvånad om Richie begagnar den taktiken inom en inte alltför avlägsen framtid.

Senast ändrad:
La Vuelta 2018
GoranS sa:
Enda säkra sättet att inte vurpa på en etapp torde nog vara att inte starta på den. Skulle inte bli jätteförvånad om Richie begagnar den taktiken inom en inte alltför avlägsen framtid.

Jag hörde någon tvärtom påstå att nu när han redan är borträknad från GC-kampen skulle det sätta honom i en bättre situation att slutföra Vueltan utan vurpa.

La Vuelta 2018
NLC sa:
GoranS sa:

Jag hörde någon tvärtom påstå att nu när han redan är borträknad från GC-kampen skulle det sätta honom i en bättre situation att slutföra Vueltan utan vurpa.
Tvärtom?

Jag tycker inte att de två påståendena

a) bryter han så vurpar han inte på loppet
b) om han är avhängd i totalen gör det att han har större chans att fullfölja loppet utan vurpa

står i motsatsförhållande till varandra.

La Vuelta 2018
GoranS sa:
NLC sa:
GoranS sa:

Tvärtom?

b) om han är avhängd i totalen gör det att han har större chans att fullfölja loppet utan vurpa

Jag tänkte mer på första meningen - att säkraste sättet att inte vurpa på en etapp torde varar att inte starta. Då blir det också svårt att fullfölja.

La Vuelta 2018
NLC sa:
GoranS sa:
NLC sa:
GoranS sa:
Tvärtom?
Jag tänkte mer på första meningen - att säkraste sättet att inte vurpa på en etapp torde varar att inte starta. Då blir det också svårt att fullfölja.
Tror han har kommit på ett trick...
(Nästan halvtimman efter på styva nio timmar cyklat - avrundar till min fördel :-) )

La Vuelta 2018
Nog för att det funnits de som vänt rejäla underlägen till seger, men jag skulle bli rätt förvånad om Porte står som slutsegrare i årets Vuelta.

La Vuelta 2018
Det är onekligen det sannolika scenariot. Å andra sidan, när han nu tappat så mycket tid kan han i alla fall teoretiskt släppas iväg i en utbrytning som går hem med skaplig tidsmarginal. Sannolikheten för det är ju minimal med tanke på hur tidigt i loppet det är. Pereiro är väl det senaste exemplet på någon som kommit tillbaka efter att ha varit uträknad.

La Vuelta 2018
Släpper Sky ifrån sig ledartröjan "frivilligt" eller kommer de att plocka in tillräckligt i slutklättringen för att Kwiatkowski ska fortsätta att vara i topp i GC?

La Vuelta 2018
Verkar ju mysko att släppa iväg så mycket (även om de tatt en dryg minut nu i botten på hängmattan) men de räknar väl med att de som bryter iväg idag (igen) inte har mycket att komma med imorgon - vilket nog blir en småjobbigt dag...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp