Läckande tublöst

Star Trekker

Ny medlem
Läckande tublöst
Hej!

Jag har "konverterat" mina hjul från slang till tublöst, men däcken tappar trycket på några timmar. Genom att sänka ner dem i vatten har jag sett att luften tränger ut genom däcksidorna, så det har inget att göra med fälgar eller ventil.

Kör nya continental raceking protection 2.2"*29", och Stan's noTubes vätska. Har haft i rekommenderad mängd vätska och lite till, men det verkar inte täta tillräckligt, däcket är både skakat enligt konstens alla regler och cyklat på för att sprida vätskan. Trodde jag hade för lite, men när jag lossar däcket visar det sig att det finns "lös" vätska kvar, så jag tror inte det hjälper att hälla i mer.

Någon annan som haft detta problem? Hur löser man det?

Läckande tublöst
Testa att lägga hjulet ned, förslagsvis på en hink eller liknande. Tätningsvätskan flyter ut och tätar de hål som finns i sidoväggarna. Skaka lite då och då och låt ligga i några timmar. Brukar funka för mig.

Läckande tublöst
håll däcket med en sida ner och vinkla det lite samtidigt som du snurrar det långsamt så det kommer vätska över hela sidorna. (samma som jontis tips men lite mer jobb)

Läckande tublöst
Har du skakat flaskan ordentligt med locket nedåt? Annars kommer inte tätningspartiklarna med när du hället ut. Gjorde det misstaget första gången. Kolla på Stans filmer de har på hemsidan så klarnar det.
Första gången trodde jag det bara var att köra, men nädå.

Tillbaka
Topp