Läcker kopparcykel

Läcker kopparcykel
En sån var ute på blocket för några veckor sedan. Modell större (190+ ungefär), toppskick, stått i garage i 10-15 år, Campagnolo etc. 1800 spänn gick den för. Bra affär?!

/per

Läcker kopparcykel
Jag känner att det börjar bli dags att se efter en gammal racer att segla runt på. Hur mycket måste man ut med för en 20-30 år gammal fullt fungerande cykel av klassiskt fabrikat om än inte top of the line?

Läcker kopparcykel
Det känns som att såna gamla pärlor kan gå för både 1000 och 10000, beroende på hur medveten säljaren är och hur många köpare som fått nys om den. Hade jag hittat en sån kopparpläterad för 1800 så hade jag köpt den, oavsett storlek. Inte för att jag kan nåt om gamla racers, men ändå!

Läcker kopparcykel
Över 700 dollar för hojen just nu, fortfarande ett fynd. Det låter förresten helt osannolikt att en sådan hoj var till salu på blocket, eller rättare sagt, jag vill inte tro det är sant att jag missade den :(

Läcker kopparcykel
För mig blev det en Basso. Röd, kromad framgaffel, fina detaljer, Miche-komponenter. Lite liten men i väldigt fint skick. 800 pix. Nöjd cykelpendlare sedan 3 veckor tillbaka!!

/per å

Läcker kopparcykel
per å skrev:
-------------------------------------------------------
> För mig blev det en Basso. Röd, kromad framgaffel,
> fina detaljer, Miche-komponenter. Lite liten men i
> väldigt fint skick. 800 pix. Nöjd cykelpendlare
> sedan 3 veckor tillbaka!!
>
> /per å

Tjena!

Så det var du som snodde den mitt framför ögona på mig.. ringde en kvart efter du hade köpt den.. grrr....

Läcker kopparcykel
>Så det var du som snodde den mitt framför ögona på mig.. ringde en kvart efter du hade köpt den.. grrr....

Säljaren visade sig bo några hundra meter från mig så förutsättningarna var bra, jag var där på nolltid..!

/per

Tillbaka
Topp